برگزاری کارگاه مهارت آموزی پژوهشگری (استفاده از نرم افزارهای تحقیقاتی اندنوت و مندلی )ویژه اساتید گراش، لار، لامرد و گله دار در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری کارگاه مهارت آموزی پژوهشگری (استفاده از نرم افزارهای تحقیقاتی اندنوت و مندلی )ویژه اساتید گراش، لار، لامرد و گله دار در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

« طیبه پورشمسی» پژوهش‌گر دارای پنج مقاله بین المللی در ISI دانشگاه اظهار داشت: کلیه منابعی که در تحقیق مورد استفاده قرار گرفته اند، به شیوه اي مطلوب ذکر شود. شیوه نگارش منابع در نشریات مختلف متفاوت است و بهتر است از راهنمای نویسندگان این نشریات و شرایط نگارش مقالات کمک بگیریم.
وی افزود: یکی از این شیوه‌ها استفاده از برنامه اِندنوت: برنامه‌ای کامپیوتری جهت ذخیره و سازماندهی منابع مورد استفاده در روند پژوهش است. این برنامه امکان جستجوی مقالات در پایگاه‌ها و ذخیره کردن اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را فراهم می‌کند. با این برنامه می‌توان منابعی که برای نوشتن پروپوزال تحقیقاتی، پایان‌نامه، مقاله،کتاب و هر نوشته تحقیقاتی دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌است را مدیریت و آن‌ها را در یک فرمت نوشتاری استاندارد ذخیره نمود.
خانم پورشمسی بیان کرد: یکی دیگر از این شیوه‌ها استفاده از برنامه مندلی: یک نرم افزار مدیریت مراجع است که قادر به یکپارچه شدن با نرم افزارهای آفیس در محیط های مختلف بوده و می توان با استفاده از آن به سهولت و سرعت اقدام به رفرنس دهی نمود. امکان استفاده از بیش از 1000 سبک مرجع دهی ویژگی‌های این نرم افزار است.
وی افزود: در نرم افزار مندلی این امکان فراهم گردیده که شما بتوانید فایل های پی دی اف هر یک از مقالاتی که در بانک اطلاعاتی خود وارد می‌کنید را به آن پیوست کنید. بدین ترتیب می‌توانید فایل‌ها را در خود نرم افزار مشاهده و بر روی آن‌ها یاداشت بگذارید. همچنین می‌توانید این یادداشت‌ها را با سایر افرادی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید.
خانم پورشمسی خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند فایل‌های پی دی اف را از اینترنت، حافظه کامپیوتر و یا سایر نرم افزار های مدیریت مراجع نظیر اندنوت وارد نرم افزار مندلی کنند. مندلی این قابلیت را دارد که فایل‌های شما را بازبینی نموده و اطلاعات کتابخانه‌ای مقالات شما، نظیر عنوان مقاله، نام نویسندگان، نام مجله، سال انتشار و … را به صورت اتوماتیک از آن استخراج نماید. همچنین به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید واژه‌های کلیدی خود را در متن کلیه مقالات جستجو نمایید. به اشتراک گذاری مقالات و یادداشت ها و جستجوی مقالات و گروه های عمومی از دیگر ویژگی‌های برنامه مندلی است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.