برگزاری دوره امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری دوره امر به معروف و نهی از منکر در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

« سجاد باقری » مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر گراش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مهم اسلامی است که سلامت جامعه و ارزش‌های اسلامی را تضمین و حفظ می‌کند. دین مقدس اسلام برای سلامت افراد جامعه و اجرای صحیح احکام الهی، تمام افراد جامعه را موظف کرده که بر اعمال یکدیگر نظارت کنند و بدون هیچ گونه ترس، جلوی تخلفات یکدیگر را بگیرند. امر به معروف و نهی از متکر، بسیج عمومی برای ریشه کن کردن فساد و ایجاد جامعه‌ای سالم است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول عملی اسلام و از مهم‌ترین و عظیم‌ترین فرایض دینی است. این اصل مهم در قرآن و سیره‌ی معصومین(ع) مطرح شده است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خداوند در زمین و جانشین خدا و کتاب خداست.
آقای باقری خاطر نشان کرد: اگر از ابتدا جلوی منکر گرفته نشود و مردم سکوت اختیار کنند، انجام گناه عادی می‌شود و در گام بعدی، خودشان مرتکب گناه خواهند شد و بعد، از گناه خشنود می‌شوند، سپس دیگران را به گناه تشویق می‌کنند، سپس در برابر کسانی که اهل گناه نیستند موضع گیری می‌کنند.
وی بیان کرد: ترک این مسئولیت مهم اجتماعی پیامدهایی دارد که عبارتند از: وارونه شدن شخصیت فرد: ترک امر به معروف موجب می‌شود ارزش‌های فرد تغییر کند، شریک شدن در گناه گناه‌کاران: امام صادق(ع) می‌فرماید: هر کس همسایه‌ی گنهکاری داشته باشد و او را از گناه منع نکند با او شریک جرم است. شیوع فساد: پیامبر(ص) می‌فرماید: اگر معصیت پنهانی انجام شود فقط به خود شخص آسیب می‌رساند و اگر علنی و آشکارا انجام شود و با او برخورد نشود همه آسیب می‌بینند.
آقای باقری افزود: کسی که دیگران را به خوبی‌ها و ارزش‌ها دعوت می‌کند برای آن‌که در عملش موفق باشد باید صفات و شرایطی داشته باشد که عبارتند از: برخورد شایسته و چهره‌ی گشاده، گفتار نرم، حوصله و بردباری، کار برای خدا، صبر و تحمل و با معروف و منکر آشنایی داشته باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.