برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خصوصیات یک طلبه خوب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خصوصیات یک طلبه خوب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

« زینب فقیهی » مدیر حوزه و استاد دانشگاه اظهار داشت: انسان‌ها با نشستن در مجالسی که نام اهل بیت(ع) برده می‌شود باعث رشد اخلاقی و تعالی فرد می‌شود. همه ما به دنبال این هستیم چه کار کنیم که امام زمان(عج) ما را به عنوان طلبه قبول کند. چگونه باشیم تا امام زمان(عج) از ما راضی باشد.
وی افزود: خصوصیات یک طلبه خوب این است که: در مرحله اول پوشش مناسبی داشته باشد چون قبل از هر چیزی به ظاهر طلاب توجه می‌شود. نوع پوشش ما باید متناسب یک طلبه باشد. باید پوشش ما نشان دهنده طلبه بودن ما باشد. طلاب باید هر کاری که می‌خواهند انجام دهند برای رضای خدا باشد اگر کار، خالصانه نباشد نتیجه نمی‌دهد. خدا در مقابل اخلاصی که در عمل صورت می‌گیرد درجه داده و شخص را به مرتبه‌ای والا خواهد رساند.
مدیر حوزه بیان کرد: ولای به اهل بیت باید همواره مد نظر باشد و با اخلاص کامل به ساحت آنان عرض ادب کرده و کاری کند که رضایت آن‌ها در کار باشد و با زبان و عمل خود محبت خویش را به آنان ابراز کند و از مظلومیت آن‌ها دفاع کرده و حامی مذهب باشد.کمترین قدم در این راه شرکت در مجالس عزا و روضه است.
وی خاطر نشان کرد: طلبه باید تمام وقت خود را در جهت درس صرف کند و سعی کند تا جوان است بنیه‌ی علمی خود را تقویت کند، اگر انسان فاضلی شد می‌تواند به دین خدمت کند؛ طلبه بی‌سواد نه تنها مفید نخواهد بود بلکه خدای نکرده ممکن است به دین ضربه بزند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.