برگزاری جلسه اخلاق با موضوع مصادیق الگوی تربیتی که با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع مصادیق الگوی تربیتی که با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

رقیه حامل، استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در جلسه اخلاق با موضوع مصادیق الگوی تربیتی که با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: الگوها در تربیت فرزندان اهمیت و نقش قابل توجهی دارند و باید در زمینه معرفی الگو به کودک و نوجوان دقت قابل توجهی کرد زیرا الگوها می‌توانند در روح و عقل فرزندان نفوذ کنند و به سمت خود سوق دهند.
وی افزود: کودک از نظر فطری استعداد و آمادگی ذاتی برای یادگیری و تربیت دارد پدر و مادر اولین سرمشق و الگوی رفتاری خود قرار می‌دهند و از آن تبعیت می‌کنند بدون تردید اگر مدل و سرمشق دارای رفتاری مناسبی باشند رفتار کودک درست شکل می‌گیرد.
خانم حامل بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم فرزندانمان که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند در راه درست قدم بردارند باید از همان کودکی به فکر تربیتشان باشیم امام صادق علیه السلام در اینباره می‌فرمایند: خیر و شر فرزندان با والدین گره خورده است.
وی افزود: بعد از پدر و مادر یکی از الگوهای کودکان و جوانان، دوستان آنها هستند که در برخی موارد الگوپذیری آنان از دیگران بیشتر است و روی تربیت عقایدی، اخلاقی و رفتاری آنها تاثیر دارد و در سرنوشت انسان موثر است.
خانم حامل گفت: یکی دیگر از موارد الگوگیری محیط تعلیم و تربیت آنها یعنی معلم و مربی کودکان می‌باشد و معمولا تمامی حرکات و سکنات خود را از مربیان نمونه‌برداری می‌کنند معلم به خاطر نفوذ معنوی با تمام رفتارش الگوها و سرمشق‌هایی در اختیارشان قرار می‌دهد.
وی افزود: وسایل تبلیغاتی از قبیل رایانه، اینترنت و فضای مجازی به تنهایی الگو نیستند ولی الگو ساز هستند، جذابیت و گیرایی پیام و گستردگی و فراگیری این دو مورد نقش رسانه‌ها را بعنوان یک عامل تربیت از دیگر عوامل ممتاز می‌کند.
خانم حامل بیان کرد: تاثیر رسانه در رشد اجتماعی و اخلاقی کمتر از تاثیر والدین و معلمان نیست فضای مجازی یکی از جنبه‌های مهم در زندگی هر نوجوانی را تشکیل می‌دهد زمینه انحراف و لغزش‌ها را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.