برگزاری نشست اخلاقی ویژه، طلاب، دانش آموختگان و فرزندانشان به مناسبت میلاد امام رضا (علیه السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

برگزاری نشست اخلاقی ویژه، طلاب، دانش آموختگان و فرزندانشان  به مناسبت میلاد امام رضا (علیه السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی ویژه، طلاب، دانش آموختگان و فرزندانشان که به مناسبت میلاد امام رضا (علیه السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: یکی از القابی که در شأن امام رضا (علیه السلام) وارد شده لقب رئوف است اگر چه اهل بیت (علیهم السلام) از باب تجلی رأفت حضرت حق، رئوف می‌باشند ولی این رأفت و مهرورزی در وجود امام رضا (علیه السلام) بروز و ظهور بیشتری دارد.
وی افزود: امام رضا(ع) در زمان حیات مبارک خویش کانون مهر و عاطفه نسبت به مردم و مظهر عشق و محبت نسبت به آن‌ها بودند و این مهربانی در تک تک زوایای زندگی و برخورد ایشان با آحاد مردم جامعه آن روز به روشنی مشهود است.
خانم فقیهی گفت: رئوف بودن صفتی است که با لطف، مهربانی و مهرورزی نسبت به دیگران گره خورده، به طوری که جلوه این مهربانی در زندگی حضرت به وضوح دیده می شود، مهربانی و عطوفتی که نه تنها در بین دوستان، بلکه دشمنان حضرت زبانزد بود.
وی با اشاره به سخنی از آیت الله بهجت بیان کرد: هنگامی که به حرم مشرف شدید به عدد اسم ابجد امام رضا (علیه السلام) یعنی هزار و یک مرتبه ذکر یا رئوف و یا رحیم را بگویید چون او حجت خدا و پناه شیعه است، آسمان و زمین و آنچه بین آن دو است در اختیار امام است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش گفت: زیارت امام هشتم (علیه السلام) موجب بخشیدن گناهان و رفع مشکلات می‌شود امام موسی کاظم (علیه السلام) فرمودند: هرگاه به شدت و سختی گرفتار شدید بسیار یا رئوف یا رحیم بگویید.
وی بیان کرد: چنانچه ذکر یا رئوف و یا رحیم هزار و یک مرتبه در یک جلسه گفته شود زندگی انسان سامان می‌یابد و پانصد و چهل و پنج مرتبه برای وسعت رزق و برآورده شدن حاجت و نجات از شرّ اشرار و شدائد مفید است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.