برگزاری اولین کارگاه واسطه‌گری ازدواج در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری اولین کارگاه واسطه‌گری ازدواج در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، اولین کارگاه واسطه‌گری ازدواج در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش با عنوان “روش‌های واسطه‌گری در امر ازدواج ” برگزار شد.
زینب فقیهی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: خداوند به کسی که برای ازدواج دیگران اقدام کند در ازای هر قدمی که بر می‌دارد و هر کلمه‌ای که می‌گوید اجر و ثواب یک سال عبادت را می‌دهد که در تمام روزها آن روزه گرفته باشد و در تمام شب‌های آن نماز شب خوانده باشد.
وی بیان کرد: واسطه‌ها به دلیل شناختی که از دو طرف دارند مهره اصلی انطباقات اولیه واقع شده و اقدام به معرفی افراد به یکدیگر می‌کنند در این میان بسیاری از خانواده‌ها نیز تنها به صرف آشنایی، به فرد معرفی‌کننده بیشتر از فرد معرفی‌شونده اعتماد می‌کنند.
خانم فقیهی گفت: باید ابتدا و قبل معرفی هر کس ببینید به بلوغ نکاح که شامل بلوغ عقلی، ذهنی، عاطفی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و… رسیده است چون تنها برای ازدواج فرد، بلوغ جنسی ملاک نبوده تا ببینیم به سنی رسیده وتقاضا ازدواج دارد که به وی فردی را معرفی کنیم.
وی افزود: از شرایط بسیار مهم ازدواج هم کفو بودن زوجین است کفو بودن به معنی مثل و شبیه هم بودن نیست بلکه به معنی متناسب بودن است که ممکن است گاهی این تناسب در شبیه بودن باشد یا گاهی در هم جهت بودن و یا گاهی نیز در مکمل بودن نهفته باشد.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش گفت: تدلیس در امر ازدواج مهم است یعنی عملياتي كه زن يا مرد يا شخص ثالثي (واسطه‌ها) انجام داده و موجب فريب در امر ازدواج شود كه طبق قانون جرم محسوب شده و فريب دهنده به مجازات خواهد رسيد.
وی گفت: فریب در ازدواج (تدلیس) به مفهوم اثبات صفات مطلوب یا رفع عیوب به صورت دروغین، از جمله عوامل فروپاشی نظام خانواده یا تیرگی روابط زوجین است بدین لحاظ زن و مرد از فریب یکدیگر نهی شده اند، علاوه بر آن، فریب دارای پیامدهای حقوقی نیز می باشد.
خانم فقیهی بیان کرد: بعضی‌ واسطه‌گرها روش صحیح معرفی کردن دو نفر برای ازدواج را بلد نیستند، این واسطه‌گری نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه باعث ایجاد ناراحتی هم می‌شود در قدم اول، خانواده‌ها باید ببینند چه فردی و با چه خصوصیات اخلاقی واسطه ازدواج فرزندشان شده است.
وی گفت: در امر واسطه‌گری ازدواج با نظر خودتان دیگران را به هم وصل نکنید، بیش از حد تعریف نکنید، خیلی اصرار نکنید خیلی ساده پیشنهاد خود را بگویید و اجازه دهید خود افراد تصمیمات بعدی را بگیرند و بگوییدکه شناخت صد در صد ندارید و بعد از معرفی کنار بکشید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.