برگزاری کارگاه آموزشی مقدماتی رازهای خوشبختی 2

برگزاری کارگاه آموزشی مقدماتی رازهای خوشبختی 2

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، صغری فیروزی، استاد و مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در کارگاه آموزشی مقدماتی رازهای خوشبختی 2 ویژه طلاب متاهل که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: باور مجموعه عناصر محوری است که در درون افراد به عنوان یک دید و بینش وجود دارند بسیاری از باورهای انسان در مراحل عادی ناشناخته است و بعضی از این باورها تنها از طریق تست‌های باورشناسی قابل کشف است.
وی افزود: شعار باور درمانی این است که باورهای افراد واقعیت آن‌ها را می‌سازند برای تغییر واقعیت‌ها باید باورها را اصلاح کرد؛ ابتدا باورها را شناخت و سپس درمان کرد.
خانم فیروزی گفت: یک دسته از باورها سخت و هسته‌ای و دسته‌ی دیگر باورهای گذرا و موقت هستند دسته اول باورها بنیادین، مطلق یا تعمیم یافته و تغییر ناپذیر هستند معمولا انسان‌ها این باورها را یا نمی‌شناسند یا پنهان می‌کنند.
وی افزود: باورهای اساسی و هسته‌ا‌ی انسان که به شخصیت او شکل می‌دهند در سه حوزه اصلی مربوط به خدا، انسان و مربوط به هستی و وجود متمرکز هستند هر کدام از این موارد در فرهنگ اسلامی و هویت تاثیر دارد و می‌تواند در درمان موثر باشد.
خانم فیروزی بیان کرد: در باورهای مربوط به خدا سه عنصر موثر است عنصر توحید یعنی انسان‌ها باور داشته‌اند که تنها یک خالق در عالم است، خداوند دارای قدرت و علم مطلق و بسیار مهربان و دلسوز است.
وی افزود: والا بودن انسان، اراده، رشد و تعالی یعنی به سمت افق بالاتری باید حرکت کنیم و جاودانگی یعنی پس از مرگ زندگی انسان تمام نمی‌شود و در واقع انسان جاوید و زنده است، از جمله باورهای مربوط به انسان است.
خانم فیروزی گفت: چیزی بدون هدف و مقصد در این جهان نیست جهان به شیوه‌ای پیچیده و شگفت انگیز خلق شده است رمز و راز و مناسبات درونی دارد همچنین برخورد منطقی با حوادث و دارا بودن تفکر خلاق آثار روان شناختی باور درباره هستی است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.