اخلاق سازمانی ارتباط مستقیمی با اخلاق شخصی دارد

اخلاق سازمانی ارتباط مستقیمی با اخلاق شخصی دارد

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در جلسه‌ای که با موضوع اخلاق سازمانی با حضور کارکنان در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: اخلاق سازمانی و اخلاق اداری زیر مجموعه اخلاق کاربردی, یکی از عرصه‌های مهم در سراسر جهان -دوره ها تا دکترا- است و هدف آن افزایش بهره وری سازمانی می‌باشد.

وی افزود: اخلاق سازمانی ارتباط مستقیمی با اخلاق شخصی دارد؛ در ارتباط با خود شخص, مهمترین مسئله خودشناسی است، هر کسی باید از خودش شروع کند این ها در رفتار سازمانی تاثیر دارد.

فقیهی بیان کرد: انسان فرهیخته ی اخلاقی، کسی است که نسبت به همگان تکریم دارد، برای اینکه به این ویژگی‌ها دست پیدا کند لازمه آن دسترسی پیدا کردن به روایات و احادیث می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه اخلاق در یک مجموعه اداری نهادینه شود شرایطی لازم است؛ سازمان اخلاقی باید پایبند الزامات اخلاقی (دانستن، خواستن و توانش) باشد.

فقیهی افزود: مهمترین رکن در اخلاق، مسئولیت پذیری است؛ چون اخلاق انسان با اراده و رفتار او سروکار دارد، رفتارها, ملکات انسان را شکل می‌دهند و متقابلاً ملکات و رفتار انسانی را تنظیم می‌کنند.

وی بیان کرد: در ارتباطات چهار مولفه‌ی صداقت، صراحت، احترام و کنترل یا مهارگری وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم، صداقت و صراحت ناشی از صمیمیت است، احترام و مهار گری هم تجلی در سطح دیگر هستند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.