استاد و مشاور حوزه گراش گفت: دستیابی به آرامش واقعی یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده است

استاد و مشاور حوزه گراش گفت: دستیابی به آرامش واقعی یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده است

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران،«صغری فیروزی» استاد و مشاور حوزه گراش، اظهار داشت: آرامش يک حالت روحي- رواني و يک حالت دروني است، دستیابی به آرامش واقعی یکی از خواسته های همیشگی بشر بوده است و در این راستا انسان در طول تاریخ تلاش‌ها و رنج‌های بسیاری را به جان و دل پذیرفته است.
وی بیان کرد: به طوری کلی هر نوع گناهی می‌تواند انسان را دچار اضطراب و ناآرامی ‌کند ولی برخی گناهان تاثیر بیشتری در آرامش انسان دارد، در برابر گناه، اطاعت و عبادت خدا آرامش‌بخش است.
استاد و مشاور حوزه افزود: تامین هزینه‌های زندگی آرامش خاطر انسان‌ها را بر هم می‌زند، اگر در زندگی مشکل معیشتی پیش آمد انسان باید راضی به رضای خدا باشد، پیامبر(ص) می‌فرمایند: هرگاه نفس انسان روزی خود را فراهم بیند، سکون و آرامش می‌گیرد.
وی بیان کرد: احساس پوچی و بی‌هدفی آرامش فرد را به هم می‌زند، تا زمانی که فرد، وجودش و استعدادش را باور نداشته باشد دیگران او را باور نخواهند کرد اگر فرد باور داشته باشد که فرد مفیدی است احساس پوچی نمی‌کند.
خانم فیروزی خاطر نشان کرد: کسی که دارای سلامت روانی است به خود و توانایی‌هایش اعتماد دارد و مشکلات را پدیده‌ای قطعی می‌داند که حل شدنی است و در برابر مشکلات بوجود آمده در زندگی احساس شکست و ناکارآمدی نمی‌کند.
وی افزود: دعا نقش گسترده‌ای در سلامت روان دارد، نیایش و دعا عامل پیوستگی روان انسان با جایگاه اصلی خویش است و روح انسان بدون دعا پاینده نخواهد ماند، ذکر خدا از طریق انس با پروردگار به انسان آرامش می‌دهد، خود نیز غذای روح محسوب و موجب روشنایی دل و آرامش روح است.
استاد و مشاور حوزه تاکید کرد: حسن ظن به خداوند و اطرافیان باعث آرامش می‌شود، امام صادق(ع) می‌فرمایند: بهره‌ای از حسن ظن داشته باش تا قلبت آرام گیرد و کارت آسان شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.