امام جمعه ایرانشهر گفت: بی‌مسئولیتی بیشترین آسیب‌ها را به انسان وارد می‌کند

امام جمعه ایرانشهر گفت: بی‌مسئولیتی بیشترین آسیب‌ها را به انسان وارد می‌کند

«حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی» امام جمعه ایرانشهر و استاد اسبق حوزه گراش اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند: خدا رحمت کند انسانی را که قدر خودش را بداند؛ تمام ناسپاسی‌ها و وقت هدر دادن‌های انسان معلول این نکته است.
وی افزود: گاهی فرد قدر خودش را نمی‌داند اگر انسان قدر خودش را نشناخت قطعا مسئولیت خودش را نمی‌شناسد و به کارهای عبث و بیهوده مشغول می‌شود.
امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: باید نعمت‌های خدا را شاکر باشیم، همین‌که شیعه امام علی(ع) هستیم و محبت حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) را در دل داریم خداوند بهترین موقعیت‌ها را برای انسان ایجاد می‌کند.
وی افزود: بی‌مسئولیتی بیشترین آسیب‌ها را به انسان وارد می‌کند، انسان برای جلوگیری از این آسیب‌ها باید مسئولیت خود بداند و اولویت بندی کند در این صورت می‌تواند بهترین هدف‌گذاری را برای خود انجام دهد.
حجت‌الاسلام ابطحی خطاب به طلاب بیان کرد:.چون تبلیغات منفی گسترده است باید در جامعه تاثیرگذار و جو شکن باشید و ذائقه‌ها را عوض و مردم را مسئولیت پذیر کنید.
وی تاکید کرد: در روایات بیشترین نقشی که به زن سپرده شده است خانه‌داری و تربیتی است هیچ چیز نباید آن را تحت تاثیر قرار دهد، محور سلامت اجتماع به سلامت خانواده بستگی دارد و رکن اصلی سلامت کانون خانواده، بانوان هستند.
امام جمعه ایرانشهر خاطر نشان کرد: مرد به عنوان بازوی اقتصادی کاری را انجام می‌دهد و هزینه‌ها را تامین می‌کند اما بیشترین بار تربیتی خانواده بر عهده بانوان است.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) خطاب به امام علی(ع) می‌فرماید: اگر یک نفر به وسیله تو هدایت بشود از آن‌چه که آفتاب بر آن می‌تابد بهتر است؛ وقتی مبلغ یک قدم برای خدا بردارد و یک نفر را تحت تاثیر قرار دهد و مسیر زندگی‌اش عوض کند خداوند درهای بسیاری را به روی او می‌گشاید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.