استاد حوزه گراش گفت: طلبگی سلسله‌ای متصل به پیامبران(ص)، امامان(ع) و عالمان بزرگ است.

استاد حوزه گراش گفت: طلبگی سلسله‌ای متصل به پیامبران(ص)، امامان(ع) و عالمان بزرگ است.

،«کبری کلانتر زاده» استاد حوزه گراش، در نشست صالحین که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گراش برگزار شد اظهار داشت: واژه‌ی زیّ در قرائت مشهور قرآن به کار نرفته است؛ اما در سخن پیشوایان معصوم مکرر دیده می‌شود این واژه تنها درباره انسان به کار می‌رود و در خصوص لباس نیز، کاربرد فراوان‌تری دارد. زیّ طلبگی یعنی نمای ظاهری طلبه، حیات طلبگی و زیست متناسب با او است.
وی افزود: طلبگی سلسله‌ای است متصل به عالمان بزرگ، امامان و پیامبران؛ نسب‌نامه‌ی طلاب به مردان بزرگ تاریخ منتهی می‌شود طلبه از نظر صنفی و شغلی از تبار پیامبران(ص) است و وظایفی که آن‌ها بر دوش داشته‌اند و خدمتی که در جامعه انجام می‌داده‌اند برعهده دارد.
استاد حوزه گراش گفت: طلبه باید در رفتار اجتماعی‌اش همه قواعد و مقررات اخلاقی را مراعات کند، هر رفتاری که سبک تلقی می‌شود یا طلبه را به نا اهلان شبیه گرداند و او را در موضع تهمت قرار دهد یا مانع انجام دادن رسالت طلبگی باشد باید ترک شود.
وی بیان کرد: سطح زندگی طلبه باید در میزان هزینه‌ها فاصله زیادی با مردم نداشته باشد نه از سطح متوسط مردم به اندازه‌ای بالاتر رود که در چشم آنان از اشراف تلقی شود و نه در صورت امکان چنان پایین‌تر باشد که نگاه ترحم آمیز دیگران را برانگیزد.
استاد حوزه گراش خاطر نشان کرد: از طلبه انتظار نمی‌رود که در پایبندی به احکام و عمل به آن کوتاهی کند، انجام دادن هر کار حرام یا مکروهی در منظر دیگران علاوه بر تنزل روحی و دوری از خدا باعث سلب اعتماد و کاهش تاثیر سخن ایشان خواهد بود.
وی افزود: اگر ما از زیّ طلبگی خارج بشویم، خوف این است که یک شکستی به روحانیت بخورد و شکست به روحانیت شکست به اسلام است، اسلام به استثنای روحانیت محال است که به حرکت خودش ادامه بدهد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.