پزشكي

نكاتي براي نگهداري موهاي چرب

اگر موها چرب باشد به اين علت است كه غدد سباسه بيش از حد فعال هستند.

فعاليت طبيعي اين غدد، ترشح لايه اي از چربي براي محافظت از پوست در مقابل تهاجمات است. زماني كه اين غدد از كنترل خارج مي شوند و بيش از حد فعاليت مي كنند تمام طول موها چرب مي شوند. بنابراين  براي بهتر كردن شرايط، همه به شستن عميق موها اقدام مي كنند. اما اين كار اشتباه است، هر گونه حمله اي به پوست، غدد سباسه را تحريك مي كند وآنها هم به نوبه ي خود فعاليت شان را دوبرابر مي كنند.

شامپو زدن، تكنيكي مناسب براي مبارزه با موهاي چرب

 بسيار شنيده مي شود كه بهترين راه حل يراي موهاي چرب، استفاده از شامپو است. فرمول هاي مخصوصي مي توانند مفيد باشند، اما حواس تان باشد، آنها هم مانند محصولات فعال ديگر، نبايد بيش از حد مورد استفاده قرار بگيرند. ترجيحا يك شامپوي روزانه، با ph خنثي را جايگزين كنيد. روشي كه با استفاده از آن موهاي تان را مي شوييد، نيز در چرب شد نش مؤثر خواهند بود. اگر موهاي چربي داريد، اين چند توصيه ي مهم براي شامپو زدن را به خاطر داشته باشيد :

  • 1- ماساژ پوست سر خوشايند است اما اين كار غدد سباسه را تحريك مي كند.
  • 2- فقط ماليدن سرتان به آهستگي، براي تميز شدن آن، كفايت مي كند.
  • 3- ماندن شامپو بر روي سر بيش از 2 دقيقه به هيچ وجه توصيه نمي شود.

و در آخر عصاره ي اين گياهان نيز براي موهاي چرب توصيه مي شوند:

سدر، سرو، اكاليپتوس حاوي جوهر نعناع خشك، سرو كوهي، برگ بو ومورد سبز

فايده ي اين عصاره هاي طبيعي اين است كه حاوي مواد مراقبتي نيستند: فقط كافي است عصاره ي اين گياهان را به آخرين آب آبكشي موهاي تان اضافه كنيد. چند قطره عصاره ي گياهي را در يك بطري يك ليتري كه پر از آب شده، بريزيد، سپس به خوبي تكانش دهيد تا مخلوط شود سپس آن را روي تمام موهاي تان بپاشيد. (نشريه پيام سلامتي، شماره 36، مرداد 1391، ص55)  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.