يهود وصهيونيسم جهاني

 

عنوان :يهود وصهيونيسم جهاني                           الهام دهرمي   دانش آموخته سطح 2

موضوعي كه به آن پرداخته شده، «يهود وصهيونيسم جهاني» بوده است. لفظ«يهود» جمع است و مفرد آن يهودي منسوب به يهودا (قبيله وناحيه) است و به تيره اي از ساميان كه عبرانيان يا بني اسرائيل، و از ديني كليمي يا موسوي خوانده مي­شوند، اطلاق مي­گردد. از كارشكني­هاي بسيار روشن يهود، به ويژه علمايشان ايجاد شبهه در كتاب آسماني قرآن كريم است. يهود درباره­ي اين كتاب الهي مي­گفتند: مطالب قرآن همه از تورات گرفته شده است، بدين صورت كه آيات تورات را تحريف كرده­اند و به صورت آيات قرآني درآورده­اند، علاوه بر اين در قرآن، تناقضات و مطالب مخالف با هم وجود دارد.

تاريخ اسلام نمايانگر موضعگيري­هاي مختلفي در برابر آيين اسلام است. يكي از اين موضعگيري­هاي موضع اهل كتاب يعني يهود و مسيحيت نسبت به اسلام است كه با توجه به روحيه و خط مشي هر يك از دو گروه، تفاوتهاي زيادي در بين آنها وجود دارد. قانونگذاري و تشريع يكي از بزرگترين اهدافي است كه دين­هاي الهي دنبال مي­كنند. قوانين تورات و تلمود، نه تنها متأثر از قوانين اقوام و امت­هاي پيشين است و بسياري از نكات منفي اين مجموعه­ها را در خود منعكس كرده است، بلكه خود نيز مواد نامناسب و ظالمانه دارد.محور قوانين تورات و تلمود، اقتدار يهود است.

كليه جريان­هاي فكري جديد مانند جنبش استناره و اصلاحگران و محافظه كاران و دياسبورا و نيز جنبش صهيونيستي از اشكنازي­ها برخاسته است و هدف آنان ايجاد دولت اشكنازي بود، اما بعد­ها يهوديان شرق و جهان اسلام و سفارديم در اين هدف پيش افتادند. صهيونيسم، يكي ديگر از نهضت­هاي يهود است كه ريشه­هاي تاريخي خود را به زمان تخريب معبد اورشليم- در حدود سال­هاي هفتاد ميلادي-مي­رساند. پايه گذار صهيونيسم «تئودورهرتزل»مي باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

كليدواژه ها: يهود، صهيونيسم، بني اسرائيل

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.