روز قدس

روز جمعه 11مرداد و24 ماه مبارك رمضان

پيام امام خميني(قدس سره) به مناسبت روز قدس 

اعلام روز جهاني قدس

بسم الله الرحمن الرحيم

من در طي ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم كه اكنون اين روزها به حملات وحشيانه خود به برادران و خواهران فلسطيني شدت بخشيده است و به ويژه در جنوب لبنان به قصد نابودي مبارزان فلسطيني پياپي خانه و كاشانه ايشان را بمباران مي­كند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاي اسلامي مي­خواهم كه براي كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند وجميع مسلمانان جهان را دعوت مي­كنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است ومي­تواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طي مراسمي همبستگي بين المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند.از خداوند متعال پيروزي مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم .

پيام امام براي اعلام روز قدس:تاريخ 16/5/1358

انشاءالله در قدس نماز بخوانيم

خداوند انشاءالله ما را موفق كند به اينكه يك روزي برويم و در قدس نماز بخوانيم و مسلمان ها اميدوارم كه روز قدس را بزرگ بشمارند و در همه ممالك اسلامي در روز قدس در روز جمعه آخر ماه مبارك تظاهر كنند، مجالس داشته باشند، محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مساجد فرياد بزنند، وقتي يك ميليارد جمعيت فرياد كرد، اسرائيل نمي­تواند، از همان فريادش مي­ترسد. اگر همه مسلميني كه در دنيا هستند الان هستند كه قريب يك ميليارد هستند، اگر در روز قدس همه بيرون بيايند از خانه، فرياد بكنند مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل ومرگ بر شوروي، همين قول مرگ بر شوروي براي آنها مرگ مي­آورد.

بيانات امام ،تاريخ15/5/59

در روز قدس اگر همه فرياد بزنند پيروز خواهند شد

اگر در روز قدس تمام ملت ها قيام مي­كردند و فرياد مي­زدند، نمي­توانست آن حكومت احمق جلوي فريادشان را بگيرد، يك جمعيت كمي قيام مي­كنند. اگر در روز قدس تمام كشورهاي اسلامي، ملت ها همه بر خيزند و فرياد بزنند، نه براي قدس تنها، براي همه ممالك اسلامي، پيروز خواهند شد. ما با فرياد محمد رضا خان را بيرونش كرديم، شما خيال مي­كنيد با تفنگ بيرون كرديم؟ با فرياد، با الله اكبر، اينقدر الله اكبر بر مغز اينها كوبيده شد كه خودشان را باختند و فرار كردند از اين مملكت رفتند. مسلمين بايد فرياد بزنند، گمان نكنند كه فرياد و شعار فايده ندارند، نخير شعار فايده دارد اما اگر همه فرياد بزنند، فرياد من تنها هيچ چيز نيست، فرياد يك محله، يك شهر هيچ چيز نيست. شما ببينيد فريادهايي كه حالا از ايران بلند مي­شود منحصر به تهران، قم، اهواز نيست، يك وقت مي­بيند كه سپاه پاسداران امر مي­كند به تمام ملت كه فلان شب برويد بالاي پشت بام الله اكبر بگوييد، همه اطاعت مي­كنند.

بيانان امام ،تاريخ 18/5/59

نماز وحدت در قدس

انشاءالله يك روزي همه مسلمين با هم برادر و همه ريشه هاي فاسد از همه بلاد مسلمين كنده بشود و اين ريشه فاسد اسرائيل از مسجد الاقصي و از كشور اسلامي ما كنده بشود و انشاءالله تعالي با هم برويم در قدس نماز وحدت بخوانيم انشاءالله.

بيانات امام 18/5/95

 

 

وظيفه ملتها در روز قدس

در حاليكه اسلام و اماكن مقدسه ي آن مورد تهديد توسط آمريكا و اسرائيل مورد تجاوز قرار گرفته، هيچ فرد مسلماني نمي­تواند در مقابل آن بي­تفاوت باشد و آنچه در اين موقع كه اسرائيل تجاوز گسترده به بلاد مسلمين نموده و مسلمانان بي گناه  و بي­پناه را به خاك وخون كشيده است دولتهاي منطقه انجام مي­دهند جز يك اسلام بي­محتوا و سازشكارانه نيست. و مصيبت­بار­تر آنكه از دست اسرائيل به آمريكا، جنايتكار اصلي پناه مي­برند و در حقيقت از خوف مار به اژدها رو مي­آورند و با داشتن ابزار مقابله با آنان حاضر به يك كلمه­ي خشن يا تهديد نيستند و با اين وضع بايد همه حاضر براي محو و نابودي شوند و در طول زندگي خود به هر ذلتي تن در­دهند.

پيام امام، تاريخ 25/4/61     

(منبع :كتاب فلسطين از ديدگاه امام خميني(ره)، ص143-134)   

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.