مسواك زدن در اسلام

رسول خدا (صلي الله عليه وآله) اهميت فراواني به مسواك مي­داد. دندانهايش پيوسته براق و سفيد بود و امت خويش را هم به مسواك زدن دستور مي­داد. هر گاه مي­خوابيد مسواك را بالاي سر خود مي­گذاشت.

 قبل از خواب مسواك مي­زد. وقتي از خواب بيدار مي­شد مسواك مي­زد.اين نكته­ي بهداشتي توصيه­ي خداوند به آن حضرت بود. مي­فرمود: آن قدر (از سوي خداوند) به مسواك فرمان داده شدم كه ترسيدم بر من واجب شود. نسبت به امت خويش فرموده است كه: اگر نبود كه بر امتم دشوار سازم آنان را امر مي­كردم كه با هر نماز مسواك بزنند، مي­فرمود: مسواك هم پاكيزه كننده­ي دهان است، هم موجب رضاي الهي است و از سنت­هاي مؤكدي است كه خداوند قرار داده است.

 

در مسواك كردن ده خصلت است.

:عمربن جميع با سند از پيامبر خدا (صلي الله عليه وآله) نقل مي­كند كه فرمود: در مسواك كردن ده خصلت است: دهان را پاك و خدا را راضي مي­كند، حسنات را هفتاد بار اضافه مي كند و آن از سنت است، زردي دندان ها را از بين مي­برد، دندان­ها را سفيد و لثه را محكم مي كند، بلغم را قطع مي­كند، پرده­ي جلوي چشم را مي­برد و اشتها به غذا مي­آورد.»

منبع: براي تمام خانواده­ها، باقري طاقانكي، ناصري نژاد، ج2ص551

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.