مراسم روز معلم

مراسم روز معلم

مراسم روز معلم در روز سه شنبه 12/2/96 با حضور 40 نفر از طلاب و اساتید، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد.
در این مراسم«زینب فقیهی» مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش و استاد دانشگاه ، اظهارداشت: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.
وی افزود: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

فقیهی بیان کرد: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم(ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:
اقرَا بِاسمِ رَبِکَ الَذی خَلق، خَلَقَ الانسانَ مِن عَلَق، اِقرأ وَ رَبُکَ الَاکرَم، الَذی عَلَّمَ بِالقَلَم، عَلَّمَ الاِنسانَ ما لَم یَعلَم.
در این آیات، خداوند خود را «معلم» می خواند و جالب این‌که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.

فقیهی خاطرنشان کرد: مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد. امام خمینی(ره): نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.