فضيلت روزهاي ماه مبارك رمضان

فضيلت روزهاي ماه مبارك رمضان

ابن عباس از رسول خدا(صل الله عليه وآله)روايت كرده است كه فرمود: اگر بدانيد براي شما در ماه رمضان چيست، هر آينه خدا را زياد شكر خواهيم كرد.

روز اول: هنگامي كه شب اول ماه فرا مي­رسد، خداوند بزرگ تمام گناهان، امتم را مي­آمرزد؛ چه گناه پنهاني، چه گناه آشكار. و برايشان دو هزار درجه مي­نويسد و پنجاه شهر بنا مي­نمايد.

روز دوم: به هر گامي كه شما بر مي­داريد، عبادت و روزه­ي يك سال و پاداش يك پيغمبر نوشته مي­شود.

روز سوم: خداوند به عدد هر موي بدن شما، بارگاهي در فردوس ازدُر سفيد مرحمت مي­كند؛ كه در بالاي آن دوازده هزار خانه از نور، و پايين آن دوازده هزارخانه، و در هر خانه هزار تخت است.و بر روي هر تختي حوريه­هايي براي شما هستند. و در روز هزار فرشته در آيند كه با هر يك هديه­اي است.

روز چهارم : خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر به شما عطا مي­فرمايد كه در هر قصري هفتاد هزار خانه و در هر خانه­اي پنجاه هزار تخت است.

روز پنجم: خداوند در جنه المأوي هزار هزار شهر به شما مرحمت مي­كند، كه هر شهري هفتاد هزار خانه، و در هر خانه هفتاد هزار سفره، و در هر سفره هفتاد هزار ظرف و در هر ظرف شصت هزار نوع غذاست كه به يكديگر شبيه نيستند.

روزششم: خداوند در دارالسلام به شما صد هزار شهر مرحمت مي­كند. كه در هر شهري صد هزار خانه، در هر خانه صد هزار اتاق، در هر اتاقي صد هزار تخت از طلا و بر هر تختي همسري از حور العين نشسته است كه سي هزار لباس بر تن دارد و با دُر و ياقوت بافته شده است كه هر يك از آنها صد كنيز دارد.

روز هفتم: خداوند در جنة النعيم پاداش چهل هزار شهيد هزار زهد، به شما عطا كند.

روز هشتم: خداوند عمل شصت هزار عابد و شصت هزار زاهد، به شما عطا كند.

روز نهم: خداوند بزرگ پاداش هزار عالم و هزار اعتكاف كننده و هزار پيكار كننده، به شما مرحمت كند.

روز دهم: خداوند پاداش بر آوردن هفتاد هزار حاجت، به شما مرحمت نمايد.

روز يازدهم: خداوند بزرگ براي شما چهار حج و عمره كه در هر حجي با پيامبري از پيامبران خدا(صلي الله عليه وآله)، و هر عمره اي با صديق يا شهيد به جا آورده شده باشد، مقرر فرموده است.

روز دوازدهم: خداوند بلند مرتبه بدي­هاي شمارا به خوبي­ها مبدل كرده و حسنات شما را چندين برابر مي­كند، و به شما به ازاي هر حسنه­اي هزار هزار حسنه مي­دهد.

روز سيزدهم: خداوند براي شما مثل عبادت اهل مدينه مي­نويسد و به اندازه­ي هر سنگ و كلوخي كه بين مكه و مدينه است، شفاعت مرحمت مي­فرمايد.

روز چهاردهم: گويا شما آدم و نوح، و بعد از آنها ابراهيم و موسي، و بعد از آنها داوود و سليمان را ملاقات نموده­ايد. و گويا با هر پيغمبري دويست سال عبادت كرده­ايد.

روز پانزدهم: خداوند بزرگ حاجت­هايي از حاجت هاي دنيا و آخرت شما را بر مي­آورد و آن چه را به ايوب مرحمت كرده است. و در روز قيامت چهل نور عطا مي­كند كه ده تاي آن در طرف راست، ده تاي آن در طرف چپ، ده تاي آن جلو وده تاي آن پشت  شماست.

روز شانزدهم: زماني كه از قبر خارج شديد، خداوند به شما شصت حله براي پوشش وشصت شتر براي سواري عطا كند، وابري فرستد كه از گرما وحرارت آن روز، شما را سايه افكند.

روز هفدهم: خداوند بزرگ مي­فرمايد : به راستي كه من آنها را با پدرانشان آمرزيدم وسختي هاي روز قيامت را از آنها بر­داشتم.

روز هجدهم: خداوند بزرگ، جبرئيل، ميكائيل،اسرافيل، ملائكه­اي كه عرش را حمل مي­كنند وبهشتيان را امر مي­فرمايد كه تا سال آينده براي امت محمد (صلي الله عليه وآله) طلب مغفرت نمايند.

روز نوزدهم: هيچ فرشته­اي در آسمان ها و زمين باقي نمي­ماند، مگر اينكه هر روز از خداي خود براي زيارت قبر­هاي شما اجازه مي­گيرند، با هر فرشته­اي هديه­اي هست.

روز بيستم: خداوند به سوي شما هفتاد هزار فرشته مي­فرستد كه شما را از هر شيطان رانده شده نگهداري كند. و براي شما به اندازه­ي هر روزي كه روزه گرفته­ايد روزه­ي صد روز را بنويسد. و ميان شما وآتش گودالي قرار دهد و به شما ثواب كسي كه تورات و انجيل و فرقان را كرامت كرده، مرحمت مي­كند، و به هر آيه­ي قرآن، هزار حوري به نكاح شما در مي آورد.و با اندازه­ي پرهاي جبرئيل، عبادت يك سال مي­نويسد و پاداش تسبيح عرش وكرسي را عطا مي­كند.

روز بيست ويكم: خداوند قبر را بر شما به مقدار هزار فرسخ، وسيع مي­نمايد. از شما تاريكي و وحشت را بر مي­دارد، قبر هاي شما را چون قبر شهدا قرار مي­دهد و صورت هاي شما را مانند يوسف (عليه السلام)، فرزند حضرت يعقوب (عليه السلام) در مي­آورد.

روز بيست ودوم: خداوند بزرگ ملك الموت را آن چنان كه به سوي انبياء مي­فرستد، به سوي شما مي­فرستد، و از شما ترس وهراس نكير و منكر را برطرف مي­سازد، وغصه­ي دنيا و آخرت را از شما دور مي­سازد.

روز بيست وسوم: شما با پيامبران (عليهم السلام) و صديقين و شهداء عبور خواهيد نمود. وگويا شما هر يتيمي از امت مرا سير نموده، و هر عرياني را پوشانيده­ايد.

روز بيست وچهارم: شما از دنيا نمي­رويد مگر آنكه هر فردي از شما جاي خود را در بهشت مي بيند. و به هر فردي ثواب هزار مريض و هزار غريب كه به خاطر طاعت خداي بزرگ از ديار خود خارج شده باشند، داده مي­شود. و به شما ثواب هزار بنده آزاد كردن از فرزندان اسماعيل(عليه السلام) را مي­دهد.

روز بيست وپنجم: خداوند بزرگ براي شما در زير عرش هزار بارگاه سبز كه بر سر هر بارگاهي سايباني بزرگ از نور است، بنا كند. در آن هنگام خداي بزرگ مي­فرمايد: اي محمد(صلي الله عليه وآله)منم پروردگار شما، وشما بندگان من. در اين گنبدها در سايه­ي عرش من قرار گيريد و بخوريد و بياشاميد و نوش جانتان. پس شما را ترس نيست و غمگين نخواهيد بود.خداوند مي­فرمايد: اي محمد سوگند به عزت و جلالم هر آينه شما را به سوي بهشت خواهم برد، كه اولين وآخرين شما در شگفت آيند، و براي هر يك از شما هزار تاج از نور قرار مي­دهم. و بدون حساب وارد بهشت خواهيد شد.

روز بيست وششم:خداوند با رحمت به سوي شما نظر كند پس همه ي گناهانتان به غير از خونريزي و حق الناس را مي­آمرزد.

روز بيست وهفتم: گويا شما هر مؤمنه و مؤمنه اي را ياري نموده، و هفتاد هزار برهنه را پوشانيده، و هزار پيكار كننده را خدمت كرده، وهر كتابي كه خداوند بزرگ بر پيغمبرانش (عليهم السلام) نازل فرموده قرائت كرده­ايد.

روز بيست وهشتم: خداوند بزرگ در جنة الخلد صد هزار شهر از نور قرار مي­دهد، و در جنة المأوي صد هزار منبر از مشك، درون هر منبر هزار خانه از زعفران و در هر خانه­اي هزار تخت از در وياقوت و بر هر تختي همسري از حورالعين مرحمت فرمايد.

روز بيست ونهم: خداوند بزرگ هزار هزار محله، درون هر محله اي بارگاهي سفيد و نوراني، در هر بارگاهي تختي از كافور سفيد و بر روي آن هزار فرش از سندس سبز، و روي هر فرشي زني بسيار زيبا و چشم مشكي است كه هفتاد هزار حله بر تن دارد بر سرش هشتاد هزار روپوش قرار داشته كه هر روپوش با در وياقوت آراسته شده باشد.

روز سي ام: خداوند به هر روز كه بر شما گذشته، ثواب هزار شهيد و هزار صديق دهد، و عبادت پنجاه سال و روزه ي دو هزار روز بنويسد. و براي شما به عدد آنچه رود نيل مي روياند ، درجه بالا مي­برد.و از ترس پل صراط وروز قيامت در امان دارد. و در بهشت كه ريان ناميده مي­شود، در روز قيامت باز نخواهد شد، اما براي مردان و زنان روزه دار گشوده خواهد گرديد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.