21 تير؛ روز عفاف و حجاب گرامي باد.

«اهميت حجاب از ديدگاه قرآن وسنت و منافع آن»

راضيه محسني، تاريخ دفاعيه 1385

موضوع اين تحقيق پاياني «اهميت حجاب از ديدگاه قرآن و سنت و منافع آن» مي­باشد.

مسأله­­ي حجاب كه در اسلام در موردش اين همه تكيه شده در حقيقت يك مقدمه است براي اين كه از رشد سلول خطرناكي كه تبديل به غده­ي مهلكي خواهد شد، در جامعه جلوگيري كند و از يك بيماري و بلاي كشنده و نابود كننده در جامعه پيشگيري كند و آن بلا عبارت است از فساد، فحشا و بي­بند و باري جنسي.

حساسيت اسلام در زمينه­ي حجاب به خاطر مقام اجتماعي زن وحفظ موقعيت زن است. شايد از اين جمله صريح­تر نتوان يافت كه امير­المؤمنين - عليه السلام- در نهج البلاغه صراحتاً مي­فرمايد: «انه شده َالحجاب ابقي عليهن»؛ «هر چه حجاب را سخت­تر بگيريد، باعث بقا و شخصيت زن است».

حجاب و فرهنگ حجاب، تنها سنگري است كه در پناه آن مي­توان در علو وجودي و اخلاقي خود به نتيجه رسيد و ماهيت خداگونگي خود را فعليت بخشيد. و هم دژي مستحكم در برابر برنامه هاي استعمار جهاني به شمار مي رود كه هنوز هم مي خواهد ملت ها را اسير فرهنگ و تمدن و خود نگه دارد تا آن­ها خودشان نتوانند به استقلال علمي و صنعتي و خودآگاهي و خود­انديشي برسند و هم تنها در پناه اين فرهنگ است كه مي­توان بي­فساد و بي­فحشا جامعه­ي سالم داشت و در عرصه­هاي مختلف جامعه فعال، مؤثر و مفيد بود.

اينك بر ماست كه در تحكيم و تقويت اين ارزش والاي احيا شده، بكوشيم و به آن­هايي كه هنوز بيدار نشده­اند، بفهمانيم كه دامن پاك حجاب، از آلودگي­هاي خيالي ونقص­ها و عيب­هاي وهمي، پاك و منزه است. و در عين حال، فوايدي دارد كه شرح و بيان آنها، حتي براي زنان آگاه و انقلابي نيز مفيد است.

دامنه­ي تحقيق مورد بحث حجاب از ديدگاه قرآن و سنت مي­باشد و همچنين از عوامل و مفاسد و راه هاي مبارزه با عوامل بي حجابي و بد حجابي نيز در اين تحقيق بحث شده است.

روش انجام اين تحقيق­، روش كتابخانه­اي بوده و منابع مورد استفاده در اين تحقيق كتاب­هاي دست اول و دست دوم است.

كليد­ واژه­ها: حجاب، جيب، زينت، جلباب، خمار، تبرج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نظر از: محمدی
    1392/04/19 @ 12:28:53 ب.ظ

    محمدی [عضو] 

    موفق باشی
    موضوع مهمیه
    دست حق به همراهتون
    فاطمیه جلفا

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.