تابستان با نشاط، با تغذيه سالم

 جبران انرژي

تعريق زياد موجب دفع انرژي از بدن مي­شود، البته اين حالت براي كساني است كه بيشتر اوقات خود را در خارج از خانه و در هواي گرم سپري مي­كنند و يا به علت فعاليت شديد جسمي زياد عرق مي­كنند. چنانچه تعريق زياد موجب كاهش وزن و لاغري در شخص شود (كه البته اين حالت در افرادي كه مستعد لاغري هستند بيشتر پيش مي­آيد)، بايد از مواد پر­كالري مفيد به مقدار بيشتري استفاده شده تا كاهش وزن جبران شود.

 جبران آب بدن

در اين فصل به علت تعريق زياد ممكن است انسان در معرض دهيدراتاسيون (از دست دادن مقداري از آب بدن) قرار گيرد، بنابراين مصرف آب و مايعات و غذاهاي حاوي آب بيشتر مانند سبزي، ميوه، دوغ و غيره بايد در برنامه غذايي روزانه، افزايش يابد.

 جبران سديم

به علت تعريق زياد ممكن است مقدار بيشتري (نسبت به ساير فصول) سديم از طريق عرق دفع شود، بنابراين افرادي كه در اين فصل در معرض گرما قرار دارند و يا به علت تحريك شديد، مقدار زيادي عرق دفع مي­كنند، لازم است مقدار نمك مصرفي را كمي افزايش دهند، ولي به هيچ وجه نبايد در مصرف نمك افراط كرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.