برگزاری نشست سیاسی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

برگزاری نشست سیاسی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

« یعقوب صادقی» گفت: یکی از نکات و رمز پیروزی رزمندگان این بود که آنان وظایف خود را شناخته و به آن پرداخته لحظه به لحظه گوششان به رهبر بود تا بشنوند و ببینند چه دستوری از جانب ایشان می‌رسد. سال 57 بعد از پیروزی انقلاب دشمن در شهرهای مرزی نفوذ کردند و برخی از شهر ها را گرفتند که هیچ‌گاه از طرف ایران به صورت رسمی اعلام نشد.
وی افزود: سال 59 خرمشهر سقوط کرد و دشمنان اسلام جشن شادی گرفتند و اعلام کردند که ما سه روزه خرمشهر را فتح خواهیم کرد. با یافتن کتاب‌های عراقی فهمیدیم که کل منطقه ایران به عنوان عراق تغییر یافته بود و نقشه ایران را تغییر داده بودند و کارهای‌شان از قبل انجام داده بودند.
آقای صادقی خاطر نشان کرد: اما با آن امکانات استراتژی و در دست داشتن امکانات مالی و سلاح‌های فراوان و پیشرفته باید طبق گفته خودشان سه روزه ایران را فتح می‌کردند. همه‌ی کشورها به جز سوریه و قسمتی از لبنان و قسمتی از عمان پشت دشمنان بودند. همه‌ی این کارها با رهبریت امام راحل و لطف خداوند تمام نقشه‌‌ها نقش بر آب شد. در زمان اشغال سوسنگرد امام فرمودند: مگر جوانان خوزستان مرده‌اند که نتوانند این کار را انجام دهند. آنان سریع بسیج تشکیل دادند و زیر نظر سپاه پاسداران بود.
وی افزود: برنامه ریزی: آموزش بسیجیان و بعد فرستادن آنان به خرمشهر بود. مردم خیال می‌کردند فقط خرمشهر اشغال شده بود در حالی که اهواز هم اشغال شده بود. برای آزاد سازی آن عملیات فراوانی صورت گرفت که برخی از آنان با شکست روبرو می‌شد.
آقای صادقی بیان کرد:در این مرحله سپاه و ارتش با هم متحد شدند. عملیات بیت المقدس که شروع شد مرحله دوم و سوم تا مرحله چهارم بود که خرمشهر کامل آزاد شد. ساعت حدود ده صبح بود که همه پخش کردند که خرمشهر آزاد شد که ساعت دو روز سوم بود که بصورت رسمی اعلام کردند خرمشهر را خدا آزاد کرد. بیشترین پیروزی نصیب خود رزمندگان شد. چقدر افراد‌ به شهادت رسیدند و بعد از آزادا سازی در تمام شهر ایران نماز شکر خواندند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.