برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

« حجت‌الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور » امام جمعه گراش، اظهار داشت: اگر بنا داریم به سعادت حقیقی و کمال برسیم باید مواظب حجاب‌هایی باشیم که دست و پای انسان را در راه رسیدن به سعادت و کمال می‌بندد. اغلب افراد در خواب غفلت به سر می‌برند گاهی فرد با یک حدیث و نکته اخلاقی از خواب غفلت بیدار می‌شود و گاهی اوقات فرد وقتی به لبه پرتگاه(مرگ) رسید از خواب غفلت بیدار می‌شود. که هیچ فایده‌ای ندارد چون عرصه، عرصه عمل نیست.
وی افزود: یکی از مواردی که انسان بعد از مرگ از خواب غفلت بیدار می‌شود، هنگامی است که او را وارد قبر می‌کنند. امام صادق(ع) می‌فرماید: سخت‌ترین حالت برای میت زمانی است که او را سرازیر در قبر می‌کنند و راه نجات از آن مداومت بر خواندن زیارت عاشورا است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: بیشترین مرگ و میر دوران آخر الزمان بخاطر بیماری‌های جسمی نیست بلکه بخاطر گناهانی است که فرد انجام داده است. گاهی اوقات یک اشتباه کوچک انسان را به درجه اسفل السافلین می‌برد.
حجت‌الاسلام بخشایش پور خاطرنشان کرد: در این‌جا به دو نمونه از غفلت اشاره می‌کنم که عبارتند از: غفلت از عمر: انسان نمی‌داند چند سال دیگر عمر می‌کند در نتیجه باید عمرش را در راه‌های پسندیده و الهی صرف کند. خدا کند انسان در آخرین ساعات عمر خود در وادی بندگی خدا باشد نه در وادی شیطان باشد. غفلت از مرگ: باید یاد مرگ را در دستور اول و آخر کار خود قرار دهیم.
وی بیان کرد: جدا شدن از واسطه‌های فیض الهی باعث غفلت افراد می‌شود که این واسطه‌های فیض همان اهل بیت(ع) هستند. دست ما نباید از دست اهل بیت(ع) کوتاه شود چون در این صورت زمین می‌خوریم. خیلی از لغزش‌ها مانند: حرص، طمع، غیبت، دروغ، تهمت، حسد و… وجود دارد که دست ما را از دست اهل بیت(ع) کوتاه می‌کند. باید ارتباط ما با اولیای الهی قوی باشد. باید اعمال خود را محاسبه کنیم و ببینیم آیا وجود ما برای دین مفید است یا مفید نیست.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.