برگزاری نشست اخلاقی با موضوع خودكاوي در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری نشست اخلاقی  با موضوع خودكاوي در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

« زينب فقيهي » مدير حوزه اظهار داشت: امام علي(ع) مي‌فرمايد: كسي كه خودش را بشناسد به سعادت و رستگاري بزرگ مي‌رسد و كسي كه بيش از همه خودش را بشناسد بيش از همه از پروردگار خوف دارد.
وي افزود: علما مي‌گفتند: بعضي وقت‌ها وضو بگيريد و رو به قبله بنشينيد و تسبيح در دست بگيريد و بگوييد من چه كسي هستم؟ اين مقدمه‌اي است براي اين‌كه خود را بشناسيم. امام علي(ع) تعجب مي‌كنم از كسي كه به دنبال گم شده خود مي‌گردد اما به دنبال خودش نمي‌گردد.
مدير حوزه خاطر نشان كرد: افراد بايد به خودكاوي خود بپردازند. از آيت الله مصباح پرسيدند خودكاوي چيست؟ فرمود: فرد بايد با تامل و دقت در وجود خود به تفكر بپردازد. بينديشد با اين شرايط فعلي چه توانايي‌هايي دارد. اگر استعدادهايش را شناخت مي‌تواند هدفي كه به سعادتش منجر مي‌شود را انتخاب ‌كند و در مسيري گام بردارد كه به سعادت منتهي مي‌شود.
وي بيان كرد: هر چه فرد اميدش به زندگي بيشتر باشد موفقيت و پيشرفتش بيشتر است. آن افرادي كه مثبت نگر هستند كمتر دچار بيماري و افسردگي مي‌شوند و اعتقاد و ايمانش به خدا بيشتر است. اين افراد در مواجهه با بزرگترين مشكل باز هم به زندگي اميد دارند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.