بخور نخورهای دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری از جمله مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و تندرستی زنان باردار و جنین آن‌ها محسوب می‌شود. از نگاه بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی و حتی پزشکی مدرن گنجاندن میوه و سبزی تازه در برنامه غذایی هفتگی و روزانه زنان باردار و مادران شیرده از جمله مهم‌ترین و واجب‌ترین نکاتی است که هر مادر بارداری باید آن را جدی بگیرد. اگر چه ممکن است در سراسر جهان قرص‌ها و مکمل‌های غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول دوران بارداری توسط متخصصان و پزشکان برای زنان تجویز شود اما درمانگران طب‌ طبیعی بر این باورند با اصلاح سبک زندگی و گنجاندن میوه‌ها و سبزی‌های سالم و تازه به جای مکمل‌ها می‌توان تمام نیازهای بدن زنان باردار را تامین کرد و علاوه بر این به حفظ تندرستی، نشاط و شادابی آن‌ها و جنینی که به همراه دارند، کمک کرد.

کاهش تهوع بارداری با به 

مصرف میوه به در دوران بارداری تاثیر بسیار زیادی در کاهش میزان تهوع ناشی از بارداری در زنان دارد. به اعتقاد درمانگران طب سنتی از آنجا که در دوران بارداری قاعدگی در زنان به طور کامل قطع می‌شود، خروج برخی از اخلاط و مواد زائد از بدن که به واسطه قاعدگی هر ماه صورت می‌گرفت، حین بارداری انجام نمی‌شود. بنابراین این مواد زائد در بدن باقی می‌ماند و این مسئله به مرور موجب تحریک دریچه مری یا دهانه معده در خانم‌های باردار می‌شود. این موضوع موجب می‌شود این دریچه به خوبی وظیفه خود را انجام ندهد و همین مسئله برخی ناراحتی‌های گوارشی مانند تهوع را برای زنان باردار به همراه دارد. از این رو درمانگران به زنان باردار توصیه می‌کنند در طول دوران بارداری هر روز یک عدد به مصرف کنند زیرا به از جمله میوه‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند موجب تقویت دستگاه‌ گوارشی به ویژه معده و مری شود و به این ترتیب احتمال ابتلا به تهوع دوران بارداری را کاهش دهد.

کاهش اسپاسم‌های عضلانی در بارداری 

 

بخورنخورهای بارداری
 

یکی دیگر از میوه‌هایی که تاثیر زیادی در حفظ سلامت زنان باردار و جنین آن‌ها دارد، موز است. موز به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی ویتامین B6  و  B12در گروه میوه‌های ارزشمند دوران بارداری قرار می‌گیرد که می‌تواند مقدار قابل ملاحظه‌ای پتاسیم، منیزیم و دیگر مواد معدنی را به بدن مادر و جنین برساند. به این ترتیب نه تنها فواید بی‌شماری مانند افزایش مقاومت ماهیچه‌ای مادر در برابر اسپاسم‌ها و انقباض‌های ماهیچه‌ای را همراه دارد بلکه به کیفیت و روند تکامل سیستم عصبی جنین هم کمک می‌کند. علاوه براین موز به دلیل داشتن مقداری قابل توجهی پتاسیم میوه مفیدی برای کنترل میزان فشار خون مادران باردار محسوب می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید در برنامه غذایی روزانه خود در دوران بارداری موز تازه و رسیده را هم بگنجانید.

منبع :http://tebyanyazd.ir/

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.