چرا حضرت معصومه ازدواج نكرد؟

این سوال طرح می شود که تا آن هنگام که حضرت رضادرمدینه بود و به خراسان هجرت نکرده بود حضرت معصومه حدود 27 سال عمر کرده بود پس چرا ازدواج نکرد ؟در پاسخ به این سوال می توان گفت :طبق وصیت امام کاظم ازدواج دختران امام کاظم به مشورتو اجازه امام رضا بستگی داشت چرا که او بهمصلحت خواهرانش آگاهتر ازدیگران بود .گویا برای حضرت معصومه همسرمناسبو همتاییوجود نداشت زیرا علاوه برکفو دینی،کفو فرهنگی و معنوینیز نقش به سزایی در ازدواج صحیح دارد شاید برهمین اساس امام صادق فرمود اگر خداوند متعال علیرا برای فاطمه زهرا نمی آفرید در سراسرزمین ازحضرتآدم گرفته تا هر انسانیبعد ازاو همسر همتای مناسبی برای فاطمه  پیدا نمی شد . مطلب دیگریکهدر این جا گفته شده این که حکومت اختناق و سراسروحشت هارون آن چنان مردم را نسبتبه نزدیک شدن به خاندان نبوت ترسانده بود که کسی جرات نمیکرد تا با دختران آن ها ازدواج کند  زیرا داماد امام کاظم شدنبه معنی اقدام به کاری خطرناک بود که موجب سلب امنیت  می شد . امام کاظم مدتهادر زندان بودو  همان جابه شهادت رسید و امام رضا نیز بر اساس اطلاعی  که از آینده داشت   ناگزیر بود که به خراسان هجرت کند این امور نیزمیتواند  دلیل دیگری برترک ازدواج حضرت معصومه شده باشد .

منبع :اصول کافی  ج 1 /مجله شمیم یاس

  • نظر از: fakhre batha
    1390/07/06 @ 08:05:53 ب.ظ

    fakhre batha [عضو] 

    با سلام و تشکر از مطلب زیبای شما
    هنگام تایپ اگر دقت لازم را بفرمایید، غلط های املایی کمتر و قیافه ی زیباتری به نوشته شما می دهد. مناسب ترین قلم هم تاهومای 3 است.
    ممنون
    و موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.