نشست فاطمی

نشست فاطمی

«حجت‌الاسلام مهدی جعفری» نماینده ولی فقیه سپاه گراش، در این نشست که در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) گراش برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: دو دریای شور و شیرین را روان ساخت در حالی که همواره با هم تلاقی و برخورد دارند ولی میان آن دو حائلی است که به هم تجاوز نمی‌کنند و با هم مخلوط نمی‌شوند و از آن دو دریا لولو و مرجان بیرون می‌آید. دریای وجودی ولی کامل و معصوم کامل و دریای وجودی ولیه کامله و معصومه کامله در کنار هم قرار گرفت بدون این‌که مخلوط بشوند و بین این دو فاصل و حائل معنوی بود و نسبت به هم اختلاف نداشتند این دو دریا حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و نتیجه آن بوجود آمدن لولو و مرجان که همان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود. وجود پیامبر(ص) برزخی میان این دو نفر بود.
وی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زده؟ کلمه‌ی پاکیزه توحید را همانند درخت پاکیزه‌ای قرار داده که ریشه‌اش در زمین استوار و شاخه‌اش در آسمان است. وجود مقدس اهل بیت به شجره طیبه تشبیه شده است که این تشبیه واقعی است. اصل و ریشه آن وجود مبارک پیامبر(ص) فرع و تنه‌اش حضرت علی(ع) شاخه‌هایش حضرت زهرا(س) و میوه‌های آن امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و ائمه و برگ‌هایش شیعیان هستند باید خودشان را همیشه تمیز نگه دارند اگر آلوده شوند و نور معرفت را جذب نکنند درخت اهل بیت تضعیف می‌شود.
حجت‌الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: تمام قرآن در سوره فاتحه جمع شده است و کل حمد در بسم الله الرحمن الرحیم جمع شده است و کل بسم الله در با بسم الله جمع شده است حضرت علی(ع) اگر نقطه با باشد پیامبر(ص) خود با است و حضرت زهرا(س) کسره با می‌باشد. حقیقت فاطمه یک سری است که خداوند در عالم امکان نهادینه کرده و تحقق تجلی تمام ممکنات است و اگر این حقیقت نبود هیچ خلقت و هستی نبود. امام صادق(ع)می‌فرماید: کسی که فاطمه را آن‌گونه که شایسته است بشناسد شب قدر را درک کرده است.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره شمس به خورشید و ماه و شب و روز و آسمان و زمین سوگند خورده است. شمس پیامبر(ص) و قمر حضرت علی(ع) نهار همان صبح ظهور و شب حکومت طاغوتی است. وجود مبارک حضرت زهرا(س) زمین می‌باشد که حرکت می‌کند و در جریان حرکتش روز و شب می‌شود و از شمس نبوت و قمر ولایت فیض می‌برد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.