فرهنگ شهادت وآثار آن

فرهنگ شهادت وآثار آن    حميده واحدي    دانش آموخته سطح 2

فرهنگ ايثار وشهادت يكي از ارزشهايي است كه با فرهنگ عاشورايي و قيام امام حسين(عليه السلام) براي مبارزه با ظلم وستم عجين شده و از جايگاه ويژه­اي برخوردار بوده است. هر چه تاريخ به سوي آينده به پيش مي­رود، از عظمت شهادت وروحيه شهادت طلبي نه تنها چيزي كاسته نمي­شود، بلكه بر جلوه­هايش افزوده مي­گردد.

روشنگري در اين موضوع و شناساندن اين فرهنگ به مردم و تبيين دقيق اين فرهنگ، در اين مقطع از زمان، ضرورتي انكار­ناپذير است.

در تمام جوامع بشري، ارزش­هايي وجو دارد كه بنيان اصلي فرهنگ آن جامعه را شكل مي دهند. فرهنگ ايثار وشهادت يكي از اين ارزش­ها است كه با فرهنگ عاشورايي و قيام امام حسين(عليه السلام) براي مبارزه با ظلم وستم عجين شده است.

اهميت جهاد وشهادت وشناخت زمينه هاي شكل گيري فرهنگ آن ما را بر آن مي­دارد كه چگونگي ترويج فرهنگ جهاد و شهادت را مشخص كنيم.

از آنجا كه شهيد براي خدا و در راه خدا، هستي خود را براي نجات وسعادت جامعه فدا مي كند، هر چند پاداش اصلي خود را از خداوند در يافت مي­دارد، اما بنا بر حكم عقل، جامعه نيز به لحاظ حقي كه شهيد است و بايد با تمام وجود دين خود را در قبال شهيد ايفا نمايد. يكي از رسالت­ها ومسئوليت­ها در طول تاريخ در همه عصر­ها وهمه تمدن­ها وكشور­ها انتقال دادن ارزش­هاي حاكم بر جامعه است اعتلا وانتقال ارزش­هاي اصيل فرهنگي وديني و باورهاي مطلوب اجتماعي رفتارهاي متعالي فردي وجمعي مانند نشاط وپويايي، عطوفت، استواري، عزم وتلاش از اساسي­ترين رسالت­هاي همگاني است. اميد است بشريت امكان بازگشت به رسالت معنوي و ملكوتي خود را از دست نداده وتوفيق شناخت وعمل به آن را به دست آورند.

كليدواژه:فرهنگ ،ايثار، جهاد، شهادت ، ترويج، جامعه     

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.