برگزاری نشست اخلاقی با هدف آشنایی با مباحث اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

برگزاری نشست اخلاقی با هدف آشنایی با مباحث اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

در این نشست «حجت‌الاسلام سید محمود کریمی شاهرودی» استاد اخلاق حوزه‌های علمیه قم، اظهار داشت: هدايت يعني ارائه راه و روش و نشان دادن آن، به منظور رسانيدن فرد يا افرادي به مقصد و هدف است. به عبارت ديگر، راهنمايي و کمک کردن به فرد يا اشخاص براي شناختن راه و مسير خود و محيط، به منظور رسيدن به منزل و مقصود را، هدايت گويند.
وی افزود: شناخت راه درست و صحيح «صواب» از ميان راه هاي مختلف، به وسيله بهره گيري از خرد و عقل خود و ديگران و تعاليم انبياء و ائمه معصومين(ع) وظيفه و تکليفي سخت و مشکل و طاقت فرسا است که هر کسي موفق به آن نخواهد بود.
حجت‌الاسلام کریمی شاهرودی خاطر نشان کرد: ما وقتی به مباحث اسلامی و تربیت اسلامی مراجعه می‌کنیم خدای متعال دو هدایت را برای ما برنامه ریزی کرده: هدایت جامع: برای اولیاء خودش و همه‌ی انسان‌ها، مساله‌ای که مهم‌تر از این مساله است ایثار الی المطلوب: هدایتی که انسان را به مقصد برساند.
وی افزود: امام معصوم هادی است که دست هدایت شدگان را می‌گیرد تا این‌که به مقصود برساند. اگر انسان‌ها به سمت ائمه رفتند درها به روی آن‌ها باز می‌شود و زندگی خود را وقف ترویج فرهنگ الی الله می‌کنند. ما باید در رفتار و کردار خود ائمه را الگو قرار دهیم.
استاد اخلاق حوزه‌های علمیه قم: در مسائل اخلاقی چند مرحله داریم که عبارتند از: مراتب حال، جذابیت مسائل اسلامی، توسل به اهل بیت و استعانت به خدای متعال، تدریج: یک مرحله بسیار خوبی است که انسان روی آن فکر کند، عزم و استواری در هدف: ثبات قدم امری مهم است باعث می‌شود انسان را در آن هدف تقویت کند؛ بعضی از انسان‌ها در این مسیری که حرکت می‌کنند با یک اقبال و ادباری راه خود را تغییر می‌دهند. اسوه گزینی: اگر چه سیره، سیره زینبی و زهرایی است اما باید محتوای کلمات را از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) یاد گرفت.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.