برنامه های بهمن ماه

جلسه اخلاق با حضور حجه الاسلام والمسلمین حسینی(موسس و امام جمعه محترم گراش)در تاریخ 26/11/1393در مدرسه علمیه الزهراء(علیها السلام)برگزار گردید.
در این جلسه ایشان حدیثی از امام صادق (علیه السلام)بیان فرمودند: به شیعیان ما خیلی چیززیادی تحمیل نکنید،با مدارا و رفق رفتار کنید.
ایشان در ادامه فرمودند: خداوند ایمان را به هفت قسم تقسیم کردند:1- نیکی کردن 2-راستگویی 3-یقین 4- راضی بودن به رضای خداوند 5-وفاداری به هر عهد وپیمانی 6- علم 7- حلم .
امام صادق (ع) فرمودند: هیچ موقع به کسی که یکی از نشانه های ایمان را دارد سه تاتحمیل نکنید. در پایان به نفرات اول و دوم هر پایه در مسابقات قرآنی مرحله مدرسه ای توسط امام جمعه قدر دانی و جوایزی اهداء شد .

جلسه اخلاق ویژه اساتید
جلسه اخلاق با حضور حجه الاسلام والمسلمین حسینی(موسس و امام جمعه محترم گراش)در تاریخ 28/11/1393در مدرسه علمیه الزهراء(علیها السلام) ویژه اساتید برگزار گردید. ایشان در این جلسه حدیثی بیان فرمودند:پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم )به امام علی (علیه السلام) فرمودند: چهار چیز را قبل از چهار چیز غنیمت بشمار ؛ 1- جوانی را قبل از پیری 2- سلامتی قبل از بیماری 3-غنا را قبل از نیاز 4- حیات را قبل از مرگ . ایشان در توضیح این حدیث فرمودند : قناعت با ثروت فرق دارد ما باید روحیه عزت و قناعت داشته باشیم . هرگز انسانی آرزوی مرگ نکند زیرا هر چه هست برکت در زنده ماندن است .
اهدا جوایز به فعالان فرهنگی

برگزاری اردوی جهادی یک روزه به روستاهای اطراف شهرستان گراش
تعدادی از اساتید ومسئولین وطلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) جهت تبلیغ در زمینه¬های احکام،اعتقادی،مشاوره و تربیت فرزند در تاریخ جمعه8/12/1393به روستاهای اطراف فداغ وخلیلی اعزام شدند که توسط اهالی روستا مورد استقبال قرار گرفتند.

جلسه اخلاق باحضور استاد برادران
جلسه¬ی اخلاق استاد برادران( )با حضوراساتید ومسئولین وطلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) در مدرسه علمیه باقرالعلوم(علیه السلام) در تاریخ14/12/1393برگزار گردید.این با بیانات روایاتی در این زمینه فرمودند:از جمله این روایت که از عیسی بن مریم پرسیدند: بدترین مردم نزد خداوند چه کسی است؟ فرمود کسی است که شب¬ها مثل لاش می¬خوابند و روز¬ها وقت خود را بیهوده تلف می¬کنند. ازجمله توصیه¬های ایشان به طلاب این بود که مطالعه نهج البلاغه،کتب استاد مطهری و مباحثه احادیث حتما داشته باشند زیرا در امر تبلیغ بسیار موثر است

برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها)
این مراسم در روز شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در تاریخ13/12/1393برگزار گردید. در این مراسم زیارت حضرت زهراء(س)قرائت گردید و پس از آن ذکر مصیبت آن حضرت بیان گردید.

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع سبک زندگی فاطمی
این مراسم باحضور حجه الاسلام والمسلمین فولادی(ازاعضای دفترآیت الله وحید خراسانی) در تاریخ13/12/1393 در مدرسه علمیه باقرالعلوم(علیه السلام) که با حضوراساتید ومسئولین وطلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) برگزار گردید ایشان چالش¬ و راه¬کار¬های اجرای سبک زندگی فاطمی رابیان کردند.ایشان فرمودند:21سال پیش درسال1372 مقام معظم رهبری به مسئولین تذکر دادندکه مسئله کنترل جمعیت یک توطئه از طرف دشمن است.در این میئله جمعیت همه مقصرند و بنده خود را هم مقصر می¬بینم و در پیشگاه خداوند طلب مغفرت می¬نمایم.سه عامل اجرای سیاست کنترل جمعیت :1- اجرای سیاست کنترل جمعیت در دولت کارگزاران 2-تغییر سبک زندگی 3- فرهنگ سازی کنترل جمعیت که مقام معظم رهبری: مصرف بیت المال در مسئله کنترل جمعیت حرام است. راهکار¬حل این مشکل: 1-ازدواج 2- ازدواج به هنگام 3- فرزندآوری 4- ساده زیستی.

برگزاری نشست فاطمیه شناسی
این مراسم باحضور حجه الاسلام والمسلمین صانعی(ازاعضای دفترآیت الله وحید خراسانی) در تاریخ13/12/1393 در مدرسه علمیه باقرالعلوم(علیه السلام) که با حضوراساتید ومسئولین وطلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) برگزار گردید.ایشان فرمودند: دفاع از کیان اعتقادی شیعه بر عهده طلاب است . انگیزه طلبگی را خودسازی وهدایت کردن افراد دیگر است و کار دشمن شبهه پراکنی ووظیفه طلاب دفاع از حریم شیعه است. در پاسخ به شبهاتی که دشمن درباره فاطمیه وارد می کنند وقایع تاریخی واصل جامعه شناسی را رعایت کنید . تاریخ درباره جامعه ای حرف می زند که 1400سال قبل بوده است نه جامعه ای که الان در آن هستیم باید مردم آن زمان رابا استفاده از آیه¬های قرآن به تصویر کشید.قرآن می فرماید: مسلمانهای آن زمان کسانی بودندکه پیامبر را برای رفتن به بازار رها می کردندو تنها می گذاشتند. ایشان به طلاب توصیه کردند که برای پاسخ دادن به شبهات کتاب احتجاج شیخ طبرسی مطالعه نمایند .

جلسه اخلاق با حضور آیت الله فلاحیان ( وزیر اطلاعات سابق کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری ) با موضوع هدف خلقت انسان از دیدگاه قرآن در مدرسه علمیه باقر العلوم (ع) در تاریخ 7/12/1393 بر گزار گردید. ایشان در این جلسه فرمودند: از مهمترین سوالاتی که هر کس از خود می پرسد ، این است که ما برای چه آفریده شده ایم؟ آیا خدا کمبودی داشت که با آفرینش انسان بر طرف می شد؟در حالی که می دانیم وجود او از هر جهت کامل و بی نهایت است. قرآن در آیه 56 سوره ذاریات می فرماید : هدف اصلی همان عبودیت است وعلم ودانش و امتحان و آزمایش ، اهدافی هستند که در مسیر عبودیت قرار دارندو رحمت خداوند نتیجه این عبودیت است.البته باید توجه داشت که عبادت ، تنها اعمال ظاهری مانند نماز وروزه نیست،گرچه آنها نیز در جای خود بسیار مهم است ، بلکه عبودیت ، نهایت تسلیم در برابر ذات اوست. عبودیت ، اطاعت بی قید و شر و فرمان برداری در تمام زمینه هاست.

کرسی آزاداندیشی
کرسی آزاد اندیشی با حضور استاد برادران(یکی از اساتید دوره تخصصی تبلیغ)با مو ضوع روابط دختر و پسر در تاریخ 14/12/93 در دانشکده پیرا پزشکی گراش با حضور طلاب و دانشجویان برگزار گردید.جلسه با دو گروه موافق و مخالف آغاز گردید وهر کدام نظرات خودشان را مطرح کردند. یکی از نظرات گروه موافق این بود که در محیط درسی و کاری روابط دختر و پسر اشکالی ندارد،در مقابل گروه مخالف جواب دادند که بالاخره این رابطه به رابطه عاطفی تبدیل می شود و دوباره گروه موافق جواب دادند که تا می خواهد این رابطه به رابطه عاطفی تبدیل شود این رابطه را قطع می کنیم. استاد در جواب هر دو گروه فرمودندبا لاخره این رابطه به عشق تبدیل می شود و عشق به هر چیزی آدم را کور و کر می کند.

همایش ازدواج مناسب در جوانان

جلسه اخلاق با حضور سر کار خانم فردفانی (استاد حوزه و دانشگاه) با موضوع تداوم اخلاق طلبگی در تاریخ 12/12/93 در مدرسه علمیه الزهرا (س) بر گزار گردید. ایشان خطاب به طلاب فرمودند : چه کار کنیم که اخلاق طلبگی تداوم داشته باشد؟ یکی اینکه بعد از فارغ التحصیلی ارتباط با حوزه قطع نشود ودوم اینکه چیز هایی که واجب نیست را بر خود سخت نگیریم و مهمتر از همه اینها اخلاص در کارها است

جلسه بهداشت
آموزش بهداشت با حضورسرکارخانم سعادت (پرستارو مدیر کانون حضرت معصومه(س)) با موضوع بیماری سل در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) درتاریخ 10/12/1393 برگزار گردید. ایشان درخصوص این بیماری فرمودند: سل یک بیماری عفونی است که میکروبی و ویروسی است و قابل انتقال است . سل دو نوع است :1- سل واضح که به صورت خلط خونی است 2- سل نهفته که فقط بیمارحالت ضعف دارد. بیماری سل به دنبال سرماخوردگی درمان نشده ای به وجود می آید که مقاومت بدن کم شده است. راه پیشگیری : اگر قبل از فصل پائیز ویتامین ث و ویتامین آ بدن تامین شود جلو بیماری سل را می گیرد.

جلسه¬اخلاق با حضور حجه الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی (امام جمعه محترم وموسس حوزه علمیه الزهراء(س)) با موضوع شکر گزاری نعمت در تاریخ 17/12/1393 در مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) برگزار گردید. ایشان در جمع طلاب فرمودند : از بهترین عبادت¬های الهی که در قرآن تمجید بسیار شده است شکر گزاری نعمت است . ما هر کاری را که می¬خواهیم انجام دهیم اول باید روی آن شناخت داشته باشیم. امام حسن عسکری (ع) می فر ماید: نعمت را نمی شناسد مگر بنده ای که شاکر باشد و شکر نعمت نمی کند مگر کسی که عارف باشد.
امام علی (ع): آنچه را خدا به انسان نعمت داده اگر به قلبش شکر گزاری کرد ،خداوند می فرماید: من بر خودم واجب کردم که شکر گزاریش را قبول کنم . بزرگترین نعمت که خدا به ما داده است نعمت اسلام است، خیلی هستند دین سالمی ندارند و از آن آگاهی ندارند ، دوم پدر و مادر مسلمانی که ما از آن متولد شده اییم ، هر مولودی بر حسب فطرتش مسلمان زاده شده است. این والدین هستند که آنها را یهودی یا نصرانی می¬گردانند.

دوره تربیت مشاور(1)
این دوره با حضور استاد اسماعیلی (فوق لیسانس جامعه شناسی و یکی از مشاورین شهرستان گراش) با موضوع فنون و روشهای مشاوره در تاریخ 19/12/93 در مدرسه علمیه الزهرا (س) بر گزار گردید.ایشان فرمودند: روشهای مشاوره شامل1- مفاهیم 2- لزوم ضرورت مشاوره3- مصاحبه مشاوره ای 4- فن مشاوره و مشاوره کودکان می شود.انواع مشاوره : مستقیم

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.