نشست اخلاقی با موضوع عوامل کسب توفیق در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

نشست اخلاقی با موضوع عوامل کسب توفیق در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

« مریم فقیر » استاد حوزه اظهار داشت: توفیق لطف و عنایت خداست. این که انسان توفیق پیدا کند به زیارت برود، نماز اول وقت بخواند، مودب باشد لطف خداست.
وی افزود: خیلی‌ها هستند وضع مالی خوبی دارند ، اما توفیق کمک به مردم را ندارند، توفیق زیارت ندارند. یا شخصی خیلی پول خرج می‌کند، اما گاهی توفیق ندارد که خمس و زکاتش را بدهد. در زندگی خیلی تلاش می‌کند، خیلی کار می‌کند، اما آن قدر از عمرش استفاده نمی‌کند. یکی را هم می‌بینی عمرش کوتاه ولی پر برکت است، کار و در آمدش هم زیاد نیست، اما پنج بار به مکه رفته، ده بار به مشهد و زیارت‌های متعدد رفته است .
استاد حوزه خاطر نشان کرد: اگر خدا یک گوشه‌ی چشم و عنایتی کند و دست لطفی بر سر انسان بکشد، انسان سقوط نمی‌کند. انسان خیلی جاها حفظ می‌شود. با بعضی‌ها دوست نمی‌شود. با بعضی‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند. بعضی زمینه‌ها اصلا برایش فراهم نمی‌شود.
وی بیان کرد: راه‌های بدست آوردن توفیق عبارتند از: تفکر: اگر انسان در نعمت‌های خدا، در تاریخ و حوادث گذشته فکر کند، برای او توفیق حاصل می‌شود، نماز اول وقت: این نماز اول وقت مخصوصا به صورت جماعت و مخصوصا در صف اول باعث کسب توفیق می‌شود، صله رحم و ارتباط با فامیل واحترام به پدر و مادر عجیب توفیق انسان را زیاد می‌کند. سعی کنیم این توفیق را از خدا بگیریم و در زندگی آن را کسب کنیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.