گردهمایی بزرگ مادران، همسران و دختران در جشن میلاد بانوی بزرگ اسلام در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

گردهمایی بزرگ مادران، همسران و دختران در جشن میلاد بانوی بزرگ اسلام در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

«زینب فقیهی» مدیر حوزه واستاد دانشگاه گفت: اگر مقام و عظمت فاطمه زهرا(س) آنقدر زیاد است که روز تولد حضرت زهرا(س) را روز مادر نام‌گذاری کرده‌اند. به خاطر ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که فقط و فقط ایشان دارند. یکی از این ویژگی‌ها آن است که حضرت فاطمه(س) از نسل فردی است که خداوند درباره‌ی او فرموده است همه چیز را برای تو و تو را برای خودم آفریدم.
وی افزود: ویژگی بعدی این است که: ارزش فاطمه زهرا(س) به عبودیت و بندگی خدا است. اگر بندگی خدا در فاطمه زهرا(س) نبود او صدیقه‌ی کبری نبود. صدیق کسی است که آن‌چه را می‌اندیشد و می‌گوید صادقانه در عمل آن را نشان می‌دهد، فاطمه زهرا(س) در سنین جوانی از لحاظ مقام معنویی به جایی می‌رسد که بنابر آن چه در بعضی از روایات است فرشتگان با او سخن می‌گویندو حقایق را به او ارائه می‌دهند.
مدیر حوزه بیان کرد: در روایتی از امیرالمومنین علی(ع) نقل شده است که فاطمه زهرا(س) به ایشان می‌گوید: ملائکه می‌آیند و مطلبی را به من می‌گویند. امیرالمومنان(ع) به ایشان می‌گوید وقتی صدای ملک را شنیدی به من بگو تا آن چه را می‌شنوی بنویسم و امیرالمومنین آن چه را ملائکه به فاطمه زهرا(س) املاء می‌کردند را نوشت و آن کتابی شد که در نزد ائمه ما بوده و هست و مصحف فاطمه یا صحیفه‌ی فاطمه نامیده شد.
وی خاطر نشان کرد: خدا شناسی و ارتباط با معنویات حضرت زهرا(س) بسیار شگفت آور بوده است در تمام صحنه‌های زندگی رضایت خدا را بر غیر خدا ترجیح می‌داد. هر قدر ارتباط انسان با خدا قوی شود مصونیتش از گناه بیشتر می‌گردد، نماز اول وقت، دائم الوضو بودن و نماز شب به انسان مصونیت و نورانیت می‌دهد.
خانم فقیهی افزود: حضرت زهرا(س) الگوی همه‌ی انسان‌ها است حضرت مهدی(عج) زهرای مرضیه(س) را الگوی خود می‌داند و می‌فرماید: مادرم زهرا(س) دختر رسول الله(ص) الگوی من است. امام حسن عسگری(ع) می‌فرماید: ما حجت خدا بر شما هستیم ولی مادرم زهرا(س) حجت خدا بر ما است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.