کلاس‌های دُرّ و صدف با موضوع شیوه‌های ایجاد امید در زندگی در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گراش

کلاس‌های دُرّ و صدف با موضوع شیوه‌های ایجاد امید در زندگی در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گراش

« زینب فقیهی» گفت: یکی از راه‌های سبک زندگی اسلامی امیدواری است. امیدواری یک تحفه‌ای از جانب خداوند است. یک معرفت الهی است. چرخ زندگی انسان‌ها با توجه به این امید می‌گذرد. بنای همه‌ی زندگی‌ها به واسطه داشتن امید است. اگر امید نبود زندگی دچار سستی و رخوت می‌شود. بخاطر امید زندگی رونق دارد. امام علی(ع) می‌فرماید: خداوندا به من رحم کن(تو رحم کن) به کسانی که سرمایه‌ی آن‌ها امید است.
وی خاطر نشان کرد: امید به معنی رجاء، آرزو، انتظار و توقع؛ اتفاق یک امر خوشایند در زندگی. اقسام امید عبارتند از: امید حقیقی و واقعی: امیدی که همراه با تلاش باشد. امام علی(ع) می‌فرماید: از کسانی نباش که به آخرت امید دارند اما برای رسیدن به آن تلاش نمی‌کند. امید غیر واقعی: امید واهی و کاذب است بیشتر شبیه توهم است. فرد برای رسیدن به هدف خیال پردازی می‌کند. امام سجاد(ع) می‌فرماید: خدا من از امیدهای کاذب به تو پناه می‌برم.
خانم فقیهی افزود: راه‌های معرفتی امید ساز عبارتند از: خدا باوری: در زندگی به خداوند اعتماد داشته باشید و در سخت‌ترین مراحل زندگی خداوند را یاد کنید، معاد باوری: سختی‌های زندگی در آخرت بی‌جواب نمی‌ماند. اگر اعتقاد داشته باشیم آرامش اصلی در آخرت به ما می‌رسد این سختی‌ها را راحت‌تر تحمل می‌کنیم. توجه به داشته‌های خود و تلاش و فعالیت: کار کردن باعث ایجاد نشاط می‌شود و در نتیجه امید در زندگی بیشتر می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.