کلاس‌های دُرّ و صدف با موضوع تاثیر روابط خویشاوندی بر گسترش روح در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

کلاس‌های دُرّ و صدف با موضوع تاثیر روابط خویشاوندی بر گسترش روح در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

« فاطمه فردفانی» گفت: بیشترین سفارش‌ها و توصیه‌ها در ماه رجب و شعبان شده است. امام علی(ع) می‌فرماید: اگر به دنبال این بودید وسوسه را از دل پاک کنید روزه ماه شعبان را از دست ندهید. انجام دادن این توصیه‌ها به ظرفیت روح انسان‌ها برمی‌گردد. ایام ماه رمضان مبارک هستند. خداوند در بعضی از زمان‌ها، مکان‌ها، حیوانات و اشیاء برکت قرار داده است.
وی افزود: ماه رمضان جزء زمان با برکت است اما هر کسی نمی‌تواند به این برکت دست پیدا کند. میزان بهره‌مندی ما از برکات به یک اندازه نخواهد بود. ماه رمضان از لحظه لحظه‌اش برکت می‌بارد و کسی بهره می‌برد که ظرف وجودی‌اش وسیع باشد شرح صدر داشته باشد. افرادی که ظرفیت وجودی پیدا می‌کنند در دنیا به آرامش می‌رسند و سختی‌های دنیا آن‌ها را بی‌تاب نمی‌کند و در آخرت هم آرامش دارند و از نعمت‌های بهشتی بهره می‌برند. برای ورود به ماه رمضان این شرح صدر لازم است.
استاد حوزه خاطر نشان کرد: کسی که شرح صدر دارد نا آرام نمی‌شود. خداوند به پیامبر(ص) شرح صدر داد چون این ویژگی ابتداً در پیامبر(ص) وجود داشت علما می‌گویند پیامبر(ص) همیشه حالش خوش بود. اما حضرت موسی(ع) شرح صدر و نتیجه‌ی آن یعنی آسان شدن کارها را از خداوند طلب کرد.
وی بیان کرد: یکی از توصیه‌های این دو ماه از بین بردن کدورت بین افراد، حلالیت طلبیدن، استغار، نماز و روزه مستحبی و احیاء گرفتن است. پایه و زیر بنای گنجایش ظرفیت دورنی این است که با دیگران کدورتی نداشته باشیم. ما نسبت به تمام افراد جامعه وظیفه داریم اما مسئولیت ما نسبت به بعضی از افراد بیشتر است. هر چه ارتباط ما با افراد بیشتر باشد مسئولیت ما نسبت به آن‌ها بیشتر است.
خانم فردفانی خاطر نشان کرد: تاثیر از بین بردن کدورت و صله رحم این است که خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید: رحمت من صد جزء دارد نود و نه جزء آن برای آخرت و قیامت است یک جزء دیگرش در دنیا پراکنده شده است. اگر این یک جزء شامل حال کسی شود احساس گوارایی در زندگی می‌کند. اگر می‌خواهی به یک جزء دست پیدا کنی این یک جزء را در رابطه خویشاوندی قرار دادم که هرکس به آن چنگ زند از رحمت من بهره برده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.