کلاس‌های دُرّ و صدف با موضوع آفات همرنگی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

کلاس‌های دُرّ و صدف با موضوع آفات همرنگی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

« زینب فقیهی» گفت: متاسفانه بعضی‌ها هستند که فکر می‌کنند برای اینکه پیش دیگران کم نیاورند باید نوع قیافه، لباس، راه رفتن، مهمانی، مسافرت و در طرز غذا خوردن مثل دیگران باشند. در این زمان بعضی از جوان‌ها لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند تا هم جلب توجه کنند و هم از دیگران کم نیاورند و همرنگ آن‌ها شوند.
وی افزود: آفت‌ها و آسیب‌های همرنگ شدن با جماعت عبارتند از: باعث می‌شود یک فکر یا روش غلط فراگیر شود، باعث سرخوردگی کسانی می‌شود که امکان همرنگی ندارند مثلا ممکن است کسانی از لحاظ مالی این امکان را نداشته باشند تا همواره خود را مثل دیگران قرار دهند که خود، هم باعث اختلاف والدین و فرزندان و شوهر می‌شود و بسیاری از طلاق‌ها از همین مساله نشات می‌گیرد، باعث زیر پا گذاشتن بسیاری از امور شرعی می‌شود.
خانم فقهی خاطر نشان کرد: دیگر آسیب‌ها این است که: باعث بی‌ثباتی شخصیت انسان می‌شود چون مجبور است همیشه خود را در اختیار مد و روشی قرار دهد که دیگران برایش انتخاب کرده‌اند، باعث شبیه شدن به دشمنان می‌شود چون نسخه‌ی بیش‌تر این مدل‌ها و لباس‌ها را دشمنان برای ما طراحی کرده و پیچیده‌اند، باعث برخی گرفتاری‌های جسمی مانند: احساس کوفتگی و خستگی، اگزمای پوستی، ایجاد اختلال در جریان خون و رشد قارچ‌های پوستی و… می‌شود، انسان از صف حق و طرف‌داران آن جدا می‌شود و به صف باطل و هوادارانش می‌پیوندد و از راه خدا جدا می‌شود و به راه شیطان می‌رود و گرفتار خسران و ضرر ابدی می‌شود.
وی افزود: دو ملاک وجود دارد برای این که بدانیم چیزی که مد شده خوب است یا بد عبارتند از: عقل و شرع، هر چیزی که مورد تایید این دو ملاک نباشد قابل الگو برداری نیست. نمی‌گوییم نباید از امکانات و خوشی‌های زندگی استفاده کرد منظور ما این است که انسان باید روش زندگی و رفتار و عمل خود را بر اساس ارزش‌های فرهنگی و دینی و بر طبق معیار و ملاک و دقت نظری که انجام می‌دهد انتخاب کند. ظاهراً بعضی از افراد می‌خواهند فکر و مغز خود را آکبند و دست نخورده دوباره تحویل خدا دهند. اگر انسان به واقعیت و حقیقتی رسید از نگاه دین و قرآن درست و مورد رضایت خداوند اهل بیت(ع) است، نباید به بهانه ترس، خجالت، رو در بایستی با دیگران و … آن را کنار بگذارد. وقتی انسان فهمید کاری نادرست است نباید تابع جمع باشد خودش باید تصمیم بگیرد و عمل کند اگر چه ممکن است این مقاومت و ناهماهنگی باعث شود انسان را تخریب کند و اورا عقب مانده و اُمُّل بنامند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.