کلاس دُرّ و صدف با موضوع جایگاه حیا در آموزه‌های اسلامی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

کلاس دُرّ و صدف با موضوع جایگاه حیا در آموزه‌های اسلامی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

« زینب فقیهی » گفت: امروزه رسانه‌های بین المللی، تمام ارزشهای انسانی، دینی و اخلاقی را فدای منافع سیاسی و مالی خود کرده‌اند و با اینترنت و ماهواره زندگی خصوصی مردم را در اتاقک‌های شیشه‌ای به نمایش می‌گذارند و همه خطوط قرمز افراد را نادیده می‌گیرند، تا آنجا که فیلم‌های مستهجن به بخشی از صنعت سود آور فیلم و سینما تبدیل شده است. علاوه بر این‌ها پدیده‌هایی مانند جشن طلاق، ازدواج سفید، زندگی‌های مجردی و… معنویت و اخلاق را از زندگی افراد دور کرده است.
وی افزود: زن به طور فطری و از روی طبع، میل به پوشش بدن خود در مقابل نامحرم دارد و از برهنگی دچار اضطراب می‌شود. قرآن در داستان حضرت آدم و حوا پس از این که می‌فرماید آن‌ها فریب شیطان را خوردند و از درخت ممنوعه تناول کردند با توجه به این می‌توان فهمید که آدم و حوا هنگام برهنه شدن، مضطرب و پریشان شدند زیرا برای رهایی از برهنگی، به برگ‌های درختان پناه آوردند و خود را با آن پوشاندند. بنابراین تنها دلیل اضطراب ایشان از برهنگی فطری بودن حیا در آن‌ها بود.
خانم فقیهی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌های ارزشمند، کانون خانواده است. اگر بخواهیم این کانون با خشنودی الهی و براساس دستورهای او شکل گیرد لزوما باید حیا را در آن رعایت کنیم. متاسفانه امروزه در برخی از میهمانی‌ها، حدود شرعی رعایت نمی‌شود زنان و مردان با بدترین شکل ممکن کنار هم و رو در روی هم می‌نشینند برای شوهران مهم نیست که همسران‌شان چگونه و با چه کسی نشست و برخاست می‌کنند؟ متاسفانه امروزه عوامل متعددی از جمله تصاویر نیمه عریان و نیمه برهنه ماهواره‌ای موجب تضعیف غیرت مرد و حیای زن شده است. با ورود نامبارک شبکه‌های اجتماعی و ماهواره به منزل به تدریج حساسیت خود را از دست می‌دهد..
وی افزود: جامعه ارزش‌ مدار جامعه‌ای است که در آن ارزش‌ها و حرمت‌ها حفظ شود. اگر در جامعه مرزها و حریم‌ها معین نباشد هر کس به خود اجازه می‌دهد وارد حریم دیگران شود به تدریج بی‌حیایی در جامعه رواج پیدا می‌کند.
در اسلام جایگاه هر کس تعریف شده است بر این اساس پدران و مادران نباید پرده شرم و حیا میان خود و فرزندان را بردارند و سخنانی بگویند که ارزش آنان را نزد فرزندان پایین آورد. فرزندان نیز باید حرمت والدین را نگه دارند و از گفتار یا عملی که حمل بر بی‌حیای می‌شود، بپرهیزند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.