کلاس در و صدف 12

کلاس در و صدف 12

کلاس در و صدف 12 با موضوع مهارت‌های زندگی با هدف آشنایی با مباحث شادابیت همراه با سلامت جسم با حضور50نفر از طلاب، مسئولان و عموم مردم، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد.
«صغری فیروزی» استاد و مشاور حوزه، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم هرم غذایی را بیان می‌کند و اولویت بندی می‌کند و این اولویت بندی بر مبنای نیاز جسم است. این هرم غذایی در سوره عبس بیان شده است که عبارتند از: رشد گیاهان از آب باران، سپس زمین را شکافته و دانه در آن قرار دادیم، قندها، چربی‌ها(زیتون)، میوه و ویتامین‌ها و باغ‌ها و چراگاهایی برای حیوانات.
وی افزود: در مورد آب بیشترین تاکیدی که دارند آب جوشیده شده است، آب بگذارید خنک شود و سپس میل کنید یا در یخچال بگذارید تا خنک شود انداختن یخ در آب باعث کبد چرب می‌شود. اهل بیت(ع) می‌فرمایند: آب سنگینی دارد با جوشاندن آن را سبک نمایید وقبل از شروع صبحانه آب فاطر بخورید.
خانم فیروزی خاطرنشان کرد: مورد دوم در هرم غذایی گیاهان بود امام رضا(ع) سر سفره‌ای که سبزی نبود حاضر نمی‌شد این جمله اهمیت سبزی خوردن را می‌رساند. حتی المقدور سبزی تازه باشد، بدون کود باشد، بهتر است سبزی به صورت خشک مصرف شود فریز نشود و آب‌پز یا بخار پز مصرف شود و حتی الامکان در روغن سرخ نشود چون خاصیت خود را از دست می‌دهد.
وی بیان کرد: منظور از دانه در هرم غذایی همان حبوبات است که بر خوردن آن تاکید فراوانی شده است خوردن عدس باعث خون‌سازی بدن می‌شود و رقت قلب می‌آورد. نخود برای کمر درد و بوجود آمدن نسل بسیار مفید است. کسانی که گرمی بدنشان بالا می‌رود سفارش می‌کنند به خوردن ماش، منظور از قندها در این سوره و هرم غذایی انگور است هم خود انگور هم شیره‌ی آن مقوی می‌باشد، منظور از چربی در این سوره زیتون است، روغن آن طبیعی باشد ودرباره سرخ کردن مواد غذایی در روغن زیتون دو حدیث وجود دارد که تخم مرغ محلی با پیاز را در روغن زیتون طبخ کنید و بادمجان را در روغن زیتون سرخ نمایید اما با شعله کم باشد.
خانم فیروزی افزود: چراگاه‌ها که در این سوره بیان شده است منظور فراورده‌های حیوانی می‌باشد، گوشت باید خورده شود اما نه به صورت افراطی چون قساوت قلب می‌آورد. پیامبر(ص) می‌فرماید: بر شما باد بر گرمی‌ها. گوشت‌هایی که تاکید شده است اول گوسفند بعد شتر و بعد بز است. دشمن اصلی ما اسرائیل و صهیونیست است چون می‌خواهد نسل شیعه را از بین ببرد فرهنگ غذایی مردم را دست‌کاری کرد. خداوند شحم گاو را بر یهودیان حرام کرد آن‌ها بخاطر لج بازی روغن نباتی را ساختند که مضر‌ترین روغن امروزه است

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.