همایش دانش آموختگان در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

همایش دانش آموختگان در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان گراش

در این همایش«معصومه شکاری» استاد حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش، اظهار داشت: بیان احکام ضرورت دارد اگر ما احکام را مرتفع نکنیم دشمن برای ما مرتفع می‌کند. اسلام در همه‌ی ابعاد زندگی(فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و…) احکام و برنامه دارد. مشکل ما در جامعه به اعتقادات ما بستگی دارد اگر بعضی افراد احکام را رعایت نمی‌کنند اعتقادات آن‌ها مشکل دارد؛ ترفند‌های دشمن مربوط به اعتقادات است.
وی افزود: خداوند در قرآن درباره‌ی اهمیت تبلیغ می‌فرمایند: کسانی که رسالت‌ها و پیام‌های خدا را می‌رسانند(تبلیغ می‌کنند) و از احدی جز او نمی‌ترسند و خدا در حساب‌رسی بندگان کافی است. اقسام تبلیغ عبارتند از: مستقیم: فردی دین مقدس اسلام را عملا و گفتارا به مردم بگوید، غیر مستقیم: این قسم از تبلیغ خواه ناخواه بیشتر افراد دارند، هر فرد با ورودش به هر مجلسی در آن محیط خواه ناخواه تاثیر می‌گذارد. پس ما باید کاری کنیم به هر جایی از دنیا رفتیم با اسلام برویم چون بیشتر افراد به رفتار و کردار ما توجه دارند.
خانم شکاری خاطرنشان کرد: اصول تبلیغ عبارتند از: مبلغ شدن، مبلغ شدن ملا شدن دارد مبلغ باید خودش را از جهت علمی غنی کند، تشخیص زمان و مکان برای مبلغ باید خیلی مهم باشد شرایط زمان و مکان باید سنجیده شود، مخاطب شناس باشد و هر مبلغی متناسب با مخاطبش مطلب داشته باشد؛ اگر مطلب، مورد نیاز مخاطب نباشد مجلس ملال آور می‌شود، متناسب با زبان مردم و رشته تخصصی خود حرف بزند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.