نشست عقیدتی سیاسی به مناسبت گراميداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد.

نشست عقیدتی سیاسی به مناسبت گراميداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد.

« خسرو حسن زاده » گفت: دین اسلام مبتنی بر دو بخش اساسی است: یک بخش آن حوزه نظری و بخش دیگر آن عملی، بخش نظری آن شامل اصول عقاید و مجموعه عقاید و بخش عملی آن شامل احکام و اخلاق است. از این سه مولفه دینداری خداوند در قرآن می‌فرماید: کلم طیب به سوی خدا صعود می‌کند و عمل صالح آن را بالا می‌برد.
وی بیان کرد: مفسران می‌گویند: مراد از کلم طیب، اعتقادات درست و صحیح است پس آن‌چه صعود می‌کند اعتقادات سالم و درست است. این کلمه طیبه ریشه‌‌های آن در زمین و شاخه‌های آن در آسمان است. نقطه مقابل کلام طیب، کلمه خبیثه است که مثل درختی است که از بالای زمین روییده است و رشد نمی‌کند و هیچ قراری ندارد.
استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: آن چیزی که دوام دارد و ماندگار است اعتقاد درست است نقطه مقابل آن اعتقاد نادرست(کلمه خبیثه) است. اعتقاد قائم به شخص است. وقتی اعتقاد صعود می‌کند در واقع شخص معتقد است که به سوی خدا صعود می‌کند و به تقرب الهی می‌رسد.
وی افزود: نقش اساسی انسان و عمل صالح او بر پایه‌ی اعتقادات استوار است این اعتقادات در زندگی انسان نقش اصلی دارد و هر کس بر اساس شاکله عمل می‌کند اگر ساختار عقیدتی درست شود و سالم باشد عمل صالح را به دنبال دارد

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.