نشست سیاسی با موضوع اقتصاد مقاومتی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

نشست سیاسی با موضوع اقتصاد مقاومتی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

حجت‌الاسلام مهدی جعفری » نماینده ولی فقیه سپاه گراش گفت: تولید ملی عبارت است از همه‌ی محصولات و خدمات و خلاقیت‌هایی که حاصل کار یدی و فکری آحاد مردم ایرن باشد که با بهره‌گیری از توان و امکانات معنویی و نیروی انسانی پدید آید؛ تا مردم ما را از بیگانگان بی‌نیاز گرداند و جامعه جهانی را نیز از این تولیدات برخوردار سازد.
وی افزود: خداوند متعال در آیات الهی به این حقیقت اشاره می‌کند که چشم داشتن به امکانات دیگران از مهم‌ترین عوامل سقوط هر جامعه است. جامعه‌ای که با وجود داشتن امکانات و استعدادهای فراوان به امکانات دیگران چشم بدوزد نمی‌تواند عزت کافی داشته باشد و مدام برای بهره‌وری از امکانات دیگران باید در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود بیاورد و در برابر آن‌ها خضوع و خشوع کند.
حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا است. برای مثال اگر کالایی در داخل کشور تولید می‌گردد به هیچ وجه دستگاهای دولتی یا غیر دولتی حق ورود کالای مشابه خارجی را نداشته باشند. این امر موجب رونق کارخانجات داخلی می‌شود و شکوفایی استعدادهای جوانان پراستعداد جامعه را در پی دارد. این باعث از پای در آمدن تولید کننده‌ی داخلی می‌شود.
وی بیان کرد: امام خامنه‌ای می‌فرمایند: کاری کنید که محصولات و تولیدات جوان‌های با استعداد، مومن، توانا و بعضا نابغه‌ی کشور مقهور واردات نشود و به موضوع واردات بی‌رویه بسیار اهمیت داده به طوری که واردات کالاهایی که در داخل به قدر کافی تولید می‌شود در جامعه باید با نگاه حرام شرعی و قانونی به آن نگریسته شود؛ آن‌چه در داخل تولید می‌شود از خارج وارد نشود اگر کالاهای مصرفی ما از خارج بیاید این باعث شرمندگی است.
نماینده ولی فقیه سپاه گراش افزود: اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی آثاری را به دنبال دارد که عبارتند از: دستیابی به استقلال و خود کفایی اقتصادی ،خنثی کردن تحریم‌های دشمنان انقلاب اسلامی، پیشگیری از آثار سوء فرهنگی تولیدات بیگانه، ایجاد اشتغال، کاهش تورم در کشور، ایجاد خود باوری بین جوانان و در جامعه، ممانعت از خروج سرمایه‌ها از کشور، بهبود رفاه اجتماعی، ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی و باعث رقابت پذیری با تولیدات خارجی می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.