نشست سیاسی با موضوع احتکار در مدرسه علمیه الزهرا(س) گراش

نشست سیاسی با موضوع احتکار در مدرسه علمیه الزهرا(س) گراش

« حجت‌الاسلام مهدی جعفری » نماینده ولی فقیه سپاه گراش گفت: کشور ما دچار فشار اقتصادی است. هیچ کشوری در اثر تحریم نه ماهیت آن و نه ملیت آن از هم نپاشیده است. بعضی از کارشناسان می‌گویند: فشار اقتصادی ما بیست درصد آن تحریم خارجی است و هشتاد در صد آن تحریم داخلی است. برای نمونه: احتکار بعضی از افراد؛ که خداوند احتکار کردن را حرام می‌داند. اگر احتکار نباشد فشار چندانی به مردم وارد نمی‌شود.
وی افزود: احتکار عبارت است از کاهش دادن يا متوقف کردن جريان توزيع کالا توسط همه يا برخي از فروشندگان به طور موقت. اين اقدام فروشندگان با توجه به وضع بازار و به خصوص تقاضاي تحريک شده خريداران به منظور بالابردن قيمت و درآمد حاصل از افزايش قيمت کالا صورت مي‌گيرد. احتكار، مسأله تازه و جديدي نيست كه در جوامع گذشته ناشناخته باشد، بلكه يكي از مشكلات بسيار بزرگ اجتماعي است كه در زمان‌هاي گذشته به ويژه به هنگام جنگ‌هاي گسترده، رخ داده است. اين مشكل، زاييده حرص و طمع غريزي بشر است كه نوع انسان‌ها به آن مبتلا هستند.
نماینده ولی فقیه سپاه گراش خاطر نشان کرد: تاريخ احتكار متاع و كالا، به نخستين دوره حيات اجتماعي انسان بر مي‌گردد، به زماني كه انسان‌ها در مبادلات و معامله‌هاي تجاري، همواره به دنبال سود بيشتر بودند و به هر اندازه كه دامنه مبادله تجاري گسترش مي يافت و فنون و شيوه‌هاي آن، تكامل پيدا مي‌كرد، احتكار و انحصارهاي تجاري، گسترده‌تر و پيچيده‌تر مي‌شد.
وی بیان کرد: اكنون در زمان ما دامنه احتكار تا آنجا گسترش يافته كه به يكي از بزرگترين ابزارهاي استعماري تبديل شده و دولت‌هاي بزرگ استعمارگر، آن را عليه دولت‌ها و ملّت‌هاي مستضعف به كار مي‌گيرند و از اين راه بر آنان فشار وارد كرده و به وسيله آن بر شئون سياسي، فرهنگي و اقتصادي آنان تسلط مي يابند. البته بعضي از فروشندگان كوچك و بزرگ داخلي نيز سهم زيادي در ايجاد احتكار دارند و ممكن است خواسته يا ناخواسته در جهت اميال پليد استعمار گران عمل نمايند و مردم مسلمان را در مضيقه قرار دهند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.