نشست بهداشت به مناسبت هفته سلامت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد.

نشست بهداشت به مناسبت هفته سلامت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد.

«سودابه تروال» گفت: امروزه اهمیت و ارزش فعالیت بدنی و ورزش در رابطه با رشد تمامی ابعاد زندگی انسان، جسمی، روانی اجتماعی، عقلانی کم و بیش روشن شده است در واقع حرکت و فعالیت بدنی جز جدا نشدنی از زندگی بشر است چرا که آدمی نیازهای خود را ازطریق آن برآورده می‌سازد. اگر فعالیت بدنی منظم داشته باشید، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این افزایش در ایمنی باعث پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.
وی افزود: فواید فعالیت بدنی منظم برای سلامتی بسیار است.حداقل۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط مثلاً پیاده روی سریع، برای بدست آوردن بسیاری از این اثرات کافی است. اگر چه با افزایش سطح فعالیت، فواید آن نیز افزایش می‌یابد. این اثرات عبارتند از: خطر مرگ و میر قبل از بلوغ را کاهش می‌دهد، خطر ایجاد دردهای ناحیه کمر را کاهش می‌دهد، خطر ایجاد بیماری‌های قلبی یا سرطان روده ها را کاهش می‌دهد، خطر ابتلای به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد، کمک می‌کند تا استخوان‌ها، عضلات و مفاصل سالمی داشته باشیم، باعث بالا رفتن سلامت روحی و روانی می‌شود، اضطراب، استرس، احساس افسردگی و تنهایی را کاهش می‌دهد، کمک می‌کند تا وزن بدن را تنظیم کرده و از خشونت مخصوصاً در کودکان و نوجوانان جلوگیری می‌کند.
خانم تروال خاطر نشان کرد: همه ما میدانیم که فعالیت بدنی مثل پیاده روی متوسط ،دوچرخه سواری، شنا، والیبال و بازی‌های مختلف باعث می‌شود شما احساس خوبی داشته باشید ونتیجه‌ی آن بهبود و حفظ سلامت بدن می‌باشد. با توجه به زندگی مدرن بیشتر افراد فعالیت نشسته دارند. ایستادن و نشستن بیشتر از سه ساعت باعث دیسک گردن و کمر، زانو درد، پوکی استخوان، افزایش میزان افسردگی، کند ذهنی ، زوال عقلی، چاقی، افزایش فشار خون می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.