نشست بهداشت با موضوع خود مراقبتی در مدرسه علمیه الزهرا(س) گراش

« رعنا جعفری زاده » مسئول آموزش سلامت شهر گراش گفت: سلامتی یعنی رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی، معنویی و نه فقط فقدان بیماری. ملاک تشخیص سلامتی مراجعه به پزشک و مراجعه به خود است. سلامتی هر فردی حق النفس خودش است. اگر چیزی که برای بدن ضرر داشته باشد بخورد حق النفس کرده است. سلامت جزئی از حق النفس است. سلامتی دو طیف دارد که عبارتند از: مرگ و بی‌نهایت: افراد در هر جایی از نمودار سلامتی باشند در هر سن و سالی که باشند به آن‌ها گفته می‌شود باید سلامتی خود را ارتقا دهید.
وی افزود: خودمراقبتی شامل اعمالی است اکتسابی، آگاهانه و هدفدار که مردم برای خود، فرزندان و خانواده‌ انجام می‌دهند تا تندرست بمانند، از سلامت ذهنی و جسمی خود حفاظت کنند، نیازهای اجتماعی و روانی خود را برآورده سازند، از بیماری‌ها و حوادث پیشگیری کنند، ناخوشی‌ها و وضعیت‌های مزمن را مراقبت کنند و از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کنند. هدف از خود مراقبتی، ارتقاء سواد سلامت افراد است.
مسئول آموزش سلامت گراش خاطر نشان کرد: برای طراحی برنامه خود مراقبتی فردی، باید ابتدا وضعیت سلامت خود را ارزیابی کنیم. این کار می‌تواند به صورت خودارزیابی یا ارزیابی توسط تیم سلامت صورت گیرد. برای این کار باید با پزشک خانواده خود مشورت کنیم و با راهنمایی و حمایت او رفتارهای نیازمند را مشخص سازیم. سپس باید ببینیم که چقدر برای تغییر رفتار مورد نظر آمادگی داریم .
وی بیان کرد: برخی از مهم‌ترین مزایای خود مراقبتی از این قرار است: انرژی ما را تجدید می‌کند، استرس ما را کاهش می‌دهد، چشم اندازی نو و احساسی مثبت برای زندگی به ما می‌بخشد، احساس شادی، آرامش و صلح را در ما ایجاد می‌کند، احساس سلامت و تندرستی در جسم خود می‌کنیم، اعتماد بنفس و عزت نفس ما را افزایش می‌دهد، شور و شوق زندگی و انگیزه موفقیت ما را افزایش می‌دهد.
خانم جعفری زاده افزود: پایین بودن انرژی، استرس و ناامیدی، کمبود انگیزه، کمبود شور و اشتیاق به زندگی و مشکلات عاطفی (به راحتی گریه کردن، زود از کوره در رفتن و …) این علائم به ما کمک می‌کنند بدانیم که آیا به اندازه کافی از خود مراقبت می کنیم یا نه؟

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.