نشست بهداشت با موضوع تحول سلامت در مدرسه علمیه خواهران ‌الزهرا س گراش

نشست بهداشت با موضوع تحول سلامت در مدرسه علمیه خواهران ‌الزهرا س گراش

« رعنا جعفری زاده » مسوول آموزش سلامت معاونت بهداشت شهر گراش گفت: کسی که عادت دارد یک درخت را خط خطی کند یا لاستیک آتش بزند معمولا در سلامت اجتماعی خود دچار مشکل است. چیزی که در اسلام بر آن تاکید شده است بعد سلامت معنویی است که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود. هر انسانی نیاز به شخصی برای راز و نیاز دارد و طبق نظر اروپایی‌ها که در دین ما آن شخص خدا است.
وی گفت: برای تحول سلامت باید برنامه داشته باشیم کار بیمارستان فقط درمان کردن است در حالی که ما باید به مردم پیشگیری آموزش دهیم و مردم به این پیشگیری باید عمل کنند. خود ما مولد اصلی سلامتی هستیم. ما بحثی به نام خود مراقبتی داریم یعنی اینکه همه برای محافظت از خود آموزش ببینند.
خانم جعفری زاده خاطر نشان کرد: هدف کتاب‌های بهداشتی عبارتند از: سواد سلامت مردم را زیاد می‌کند و مراجعه بیهوده به پزشک را کم می‌کند. سفیران سلامت عبارتند از: دانش آموز، دانشجو، سازمان و جوان؛ در سفیر سلامت جوان، جوان‌ها بر حسب عوامل، خطری که آنان را تهدید می‌کند آموزش می‌بینند.
وی بیان کرد: افرادی هستند که وقتی دانشجو می‌شوند وقتی با فرهنگ جدید آشنا می‌شوند عوض می‌شوند مثلا قلیان می‌کشند. افراد نوجوان نیاز دارند افراد هم سن خودشان به آنان تذکر دهند چون اگر افراد بزرگتر به آن‌ها تذکر دهند گوش نمی‌دهند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.