نشست بصیرتی با هدف آشنایی با اصول تبلیغ در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

نشست بصیرتی با هدف آشنایی با اصول تبلیغ در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

در این نشست «حجت‌الاسلام عباس پهلوان دوست» عضو هیئت علمی حوزه و استاد فرق و مذاهب حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: رسالت طلاب در امر تبلیغ این است که برنامه ریزی داشته باشند و در ارتباط گیری و شناخت مخاطب خیلی قوی باشند. در بحث ارتباط برقرار کردن با مخاطب اولین امر این است فکر خود را به مخاطب تحمیل نکنیم، اگر مخاطب احساس کند ما فکر خود را بر او تحمیل می‌کنیم آسیب است و نمی‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم .
وی افزود: مبلغانی که بین جوانان تبلیغ می‌کنند کلید واژه‌هایی که بین جوانان متعادل و متعارف است اشکالی ندارد در بین آن‌ها(جوانان) بکار ببرد. مبلغ باید متناسب با نوع ادبیاتی که به گوش مخاطب آشناتر است مطالب دینی را بیان کند.
حجت‌الاسلام پهلوان دوست خاطر نشان کرد: آسیب ما طلبه‌ها این است که بیشتر وقت ما صرف شده است برای ادبیات عرب، فلسفه، فقه و غیره اگر چه یادگیری این‌ها خوب است ولی باید یک قسمت از وقت را به اعتقادات و باور‌ها اختصاص دهیم.
وی با تاکید بر حجاب بیان کرد: الزاما هر خانم چادری نمی‌توان گفت عفاف و حیا دارد اما قطعا هر کس حیا و عفاف دارد حجاب هم دارد و حجاب مصداق بیرونی عفاف است. هیچ‌کس دوست ندارد اسیر و برده کسی باشد اما آیا اسارت فقط، اسارت جسم است؟ اسارت دیگری هم وجود دارد به نام اسارت روح و می‌توان دل و قلب کسی را اسیر کرد و اگر خانم عفاف و حیا داشته باشد دیگر دل آقایی که باید اسیر همسرش باشد را اسیر نمی‌کند. چه جسمی چه روحی؛ نباید کسی را اسیر کرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.