نشست بصیرتی با هدف آشنایی با مباحث سیاسی

نشست بصیرتی با هدف آشنایی با مباحث سیاسی

نشست بصیرتی با هدف آشنایی با مباحث سیاسی با حضور90 نفر از طلاب، اساتید و عموم مردم، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد.
در این نشست «دکتر عبدالله حاجی‌زاده» هادی سیاسی سپاه فجر، اظهار داشت: در امر انتخابات اصلی‌ترین موضوع مشارکت مردمی است. نظام سیاسی ما یک نظام مردم سالاری دینی است و یک رکن آن مردم هستند و مشروعیت آن الهی و مردمی است و سرمایه اجتماعی یکی از ارکان مردم سالاری دینی است.
وی افزود: ایجاد سرمایه اجتماعی زمینه عزت و امنیت برای کشور است. امنیت برخواسته از حضور مردم است و مقدمه‌ای برای توسعه هر کشوری است. در کشور ما قاعده دینی حق و تکلیف وجود دارد ما بر اساس این قاعده هم حق و هم تکلیف ماست در انتخابات شرکت کنیم و حق داریم از مسئولین بپرسیم چه برنامه‌ای دارند.
آقای حاجی زاده خاطرنشان کرد: تمام انقلاب‌های دنیا دچار انحراف شدند تنها انقلاب ایران است که منحرف نشده است ما تکلیف داریم از این انقلاب دفاع کنیم. این روحیه انقلابی است که نمی‌گذارد آمریکا قدرت خودش را در کشورهای(یمن، سوریه و عراق و…) تبدیل به قدرت سیاسی کند.
وی افزود: در حوزه انتخابات قاعده تکلیف و نتیجه وجود دارد برای رسیدن به نتیجه بایستی بر اساس تکلیف عمل کرد و نتیجه این است که مشکلات جامعه و آسیب‌های اقتصادی و … کم شود. تکلیف ما این است که فردی را انتخاب کنیم که کارآمد باشد،کمر بسته باشد، انقلابی باشد، تشریفاتی نباشد و اهل جهاد باشد.
آقای حاجی زاده بیان کرد: در جامعه دو گروه افراد وجود دارد گروه الف که اقتصاد این گروه سرمایه‌داری است، سیاست آن مبتنی بر اصالت سود و فایده‌ است و آرمان اصالتی ندارد، در حوزه فرهنگ هرجا بین اسلام و ارزش‌های مدرنیته تعارض و تزاحم می‌شود میل و انتقال پیدا می‌کنند به سمت مدرنیته، گروه دوم جبهه مردمی انقلاب اسلامی هستند که اقتصادش، اقتصاد مقاومتی است، در عرصه سیاست هم آرمان‌های ایثار و شهادت و هم معیشت مردم مد نظر است در عرصه فرهنگی هرجا بین اسلام و ارزش‌های مدرنیته تعارض و تزاحم می‌شود به سمت ارزش‌های اسلام و انقلاب میل و انتقال پیدا می‌کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.