نشست اخلاقی با هدف آشنایی با مهارت‌های تربیت فرزند

نشست اخلاقی با هدف آشنایی با مهارت‌های تربیت فرزند

نشست اخلاقی با هدف آشنایی با مهارت‌های تربیت فرزند با حضور 60 نفر از طلاب، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد.
در این نشست«مسعود شهیدی» مبلغ از دفتر تبلیغات قم، اظهارداشت: پدر و مادر زمانی در تربیت فرزند موفق هستند که برای فرزند پروری خود برنامه‌ی کار‌آمد داشته باشند، نیاز کودک را بشناسند و براثر رشد کودک به نیازهایشان پاسخ دهند، خانواده‌ای آرام داشته باشند. فرزند پروری یک شغل است و سخت‌ترین شغل می‌باشد.
وی افزود: فرزندپروری فرآیندی است در راستای ایجاد رابطه والدگری مطلوب به منظور ایجاد زمینه رشد استعداهای شناختی، عاطفی و رفتاری کودک، امنیت، آموزش، انضباط، انتظارات و اهمیت به خود از جمله ویژگی‌‌‌های فرزند پروری مثبت است.
شهیدی بیان کرد: نتیجه‌ی فرزند پروری باید این باشد که وقتی بچه وارد جامعه شد بتواند به درستی زندگی کند. اگر پدر و مادر فرزند را به‌درستی از جهت وابستگی از خود جدا کنند بچه هم به‌درستی وابستگی‌اش را نسبت به بعضی از مسائل کنار می‌گذارد. اگر به کارهای مثبت فرزند توجه شود کارهای مثبت در او تقویت می‌شود و اگر به کارهای منفی توجه شود کارهای منفی در او بیشتر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که فرزندش را به فرمانبری از وی یاری کند یعنی آن‌چه در توانش بوده بپذیرد و آن‌چه در توانش نیست بگذرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.