نشست اخلاقی با موضوع کم رنگ شدن یاد خدا

نشست اخلاقی با موضوع کم رنگ شدن یاد خدا

« مریم فقیر » استاد حوزه اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مانند کسانی که خدا را فراموش کرده‌اند نباشید. حوادث تاریخی علت دارد. ما می‌خواهیم علت را بررسی کنیم. شخصیت‌ها با گذشت زمان عوض می‌شوند اما علت نه، علت یک زمانی یزید است یک زمان معاویه و یک زمان آمریکا است.
وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: قوم بنی اسرائیل خوار شدند علتش آن بود که نشانه‌های خدا را انکار کردند، شخصیت‌ها را به ناحق کشتند، گناهکار بودند و تجاوز کار بودند. این نشانه‌ها الان هم در جامعه وجود دارد.
خانم فقیر خاطر نشان کرد: علت یا درونی است یا بیرونی یکی از عوامل درونی، کم رنگ شدن یاد خدا است و باعث می‌شود ارتباط انسان با قرآن ضعیف شود، حق را نپذیرد و دچار خود فراموشی شود، خود فراموشی یعنی بی‌ هویت شدن یعنی برای فرد فرقی نمی‌کند در سپاه یزید باشد یا در سپاه امام حسین(ع)، انسان به هر کاری تن می‌دهد و مجلس گناه و ثواب برایش فرقی ندارد.
وی بیان کرد: کم رنگ شدن یاد خدا باعث عدم مقاومت در مقابل گناه می‌شود که خداوند هم در قرآن می‌فرماید: بعضی از افراد هستند که در گناه سرعت می‌گیرند؛ یاد خدا، یاد مرگ، ترک کردن مجلس معصیت و تجدید نظر کردن در معاشران و دوستان از جمله راه‌کارهایی برای زیادن شدن مقاومت در برابر گناه است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.