. نشست اخلاقی با موضوع وظایف منتظران در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد

. نشست اخلاقی با موضوع وظایف منتظران در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش برگزار شد

« حجت‌الاسلام سید رضا شاهچراغ » گفت: بحث امامت و ولایت بحث مهمی است. فعل و رفتار ما بستگی به شناخت ما نسبت به این بحث دارد. اگر منتظر راستین باشیم باید این بحث را در دستور کار خود قرار دهیم. منظور از شناخت این است رفتار و سیره امام را بشناسیم و رفتار خود را بر طبق آن تنظیم کنیم. بر مبنای ظرفیتی که در انسان وجود دارد باید رابطه تنگاتنگی بین خود و امام بوجود آوریم.
وی افزود: انتظار محصول معرفت و شناخت است. بعد از این‌که شناخت پیدا کردیم عشق و علاقه و محبت بوجود می‌آید بعد از آن، انتظار و بعد اطاعت از ولی مطرح می‌شود. در دوران غیبت کبری رابطه ما با امام زمان(عج) از طریق ادعیه‌هایی است که بدست ما رسیده است که گاهی از طریق خود امام زمان(عج)،گاهی از طرف ائمه و در دوران غیبت صغری ادعیه از طرف نواب بدست ما رسیده است.
حجت‌الاسلام شاهچراغ خاطرنشان کرد: یکی از دعاهایی که از طرف امام زمان(عج) نقل شده دعای اللهم توفیقه الطاعه….. است این دعای مستندی است که کفعمی آن را نقل کرده است در این دعا انتظاری که امام زمان(عج) از جامعه و افراد دارد بیان شده است. این دعا دست‌نامه‌ی بزرگ تربیتی است و وظایف مختص هر صنف و وظایف عمومی افراد در آن بیان شده است. که ابتدای دعا وظایف عمومی و بخش دوم وظایف اختصاصی را بیان کرده است.
وی بیان کرد: وظایف عمومی عبارتند از: توفیق اطاعت و بندگی خدای متعال:که با ارزش‌ترین موهبت الهی است، دوری از معصیت، صداقت در نیت که اگر نباشد کارها بی ارزش است، شناخت محرمات الهی، هدایت و راهنمایی افرد و پایداری و استقامت در دین،راستگویی و سخن حکیمانه بر زبان جاری کردن، دوری از حرام و مال شبهه ناک: مبنای بسیاری از معارف دین رزق حلال است و سر منشا بسیاری از مفاسد رزق حرام است، رعایت حقوق دیگران، امنیت اخلاقی و اجتماعی، گوش خود را از لهو و لعب کنترل کردن.
امام جمعه شهر گرش خاطر نشان کرد: انتظاری که از گروه‌ها دارد عبارتند از: علما: زهد و خیر خواهی یعنی دلبستگی به مادیات و دنیا نداشته باشند، دانشجویان: تلاش و کوشش کنند و برای تحصیل علم و دانش جهد و رغبت داشته باشند و نسبت به این مسئله تمایل داشته باشند،کهنسال: وقار و آرامش داشته باشند، جوانان: بازگشت و توبه، زنان: عفت و پاکدامن باشند، ثروتمندان: تواضع و فروتن باشند، حاکمان و مسئولان: عدالت گستر باشند و عدالت را رعایت کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.