نشست اخلاقی با موضوع صراط در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

نشست اخلاقی با موضوع صراط در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

« مریم فقیر » استاد حوزه اظهار داشت: نخستین تقاضای بنده از خداوند این است که او را به راه راست، راه پاکی، راه عدل و داد و راه ایمان و عمل صالح هدایت فرماید. هر چند که انسان در این شرایط مومن است و با خدای خود آشنا، اما امکان دارد این نعمت به خاطر عواملی از او سلب گردد و از صراط مستقیم منحرف و گمراه شود.
وی افزود: صراط یعنی راه محکم؛ امام علی(ع) در تفسیر جمله اهدنا الصراط المستقیم می‌فرماید: خدایا توفیقاتی را که در گذشته بر ما ارزانی داشتی و به برکت آن تو را اطاعت می‌کردیم همچنان ادامه ده تا در آینده‌ی عمرمان نیز تو را اطاعت کنیم.
استاد حوزه خاطر نشان کرد: هر جا صراط مستقیم باشد شیطان هم می‌آید کسی که در وادی صراط مستقیم نباشد شیطان با او کاری ندارد. صراط مستقیم که همان آیین حق است مراتب و درجاتی دارد که همه‌ی افراد در پیمودن این درجات یکسان نیستند هر مقدار از این درجات را انسان طی نماید باز درجات بالاتر و والاتری وجود دارد که انسان با ایمان، باید از خدا بخواهد تا او را به آن درجات هدایت کند.
وی بیان کرد: حتی پیامبران و امامان از خدا تقاضای هدایت به صراط مستقیم می‌کردند چون کمال مطلق تنها خدا است و همه بدون استثنا در مسیر تکامل‌اند و هیچ مانعی ندارد که آن‌ها نیز تقاضای درجات بالاتری را از خدا بنمایند. اطاعت و عبادت خداوند،حد اعتدال و میانه‌رویی و ائمه مواردی از مصداق صراط مستقیم می‌‌باشند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.