نشست اخلاقی با موضوع زی طلبگی

نشست اخلاقی با موضوع زی طلبگی

«حجت‌الاسلام محمد تقی حسین زاده» سخنران حرم رضوی اظهار داشت: بهترین رفیق، امام زمان(عج) است چون تنها کسی است که روزی صد بار برای ما دعا می‌کند. اگر نماز بخوانیم بدون یاد او، اگر دور هم باشیم بدون نام او عبادت که نیست بلکه خسارت است. هر چیزی طبق آدابش باشد نتیجه می‌دهد طلبگی هم آداب دارد. طلبه خوب کسی است که خودش را، راهش را و باورهایش را باور داشته باشد.
وی افزود: کسانی هستند که می‌گویند جایی نبود به خاطر همین طلبه شدیم این افراد به جای اینکه سرباز باشند سربار هستند به جای اینکه آبرو بیاورند آبرو می‌برند. آمادگی شنیدن متلک های بد را داشته باشید. باید بتوانید از خود دفاع کنید در این صورت خدا هم از شما دفاع می‌کند.
حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: اگر به شخص من و شما توهین کردند تحمل کنید ولی اگر به طلبگی توهین کردند تحمل نکنید اما با صبر و متانت جواب دهید نه با عجله، چون خشم مثل مستی است و طرف کاری می‌کند که نمی‌داند چه می‌کند. اگر ما حقیقت طلبگی را ببینیم دنیای ما شیرین‌تر است به شرط اینکه ما طلبگی را زیبا ببینیم.
وی بیان کرد: خداوند در سوره عصر انسان را به حق و صبر دعوت می‌کند برای دعوت به حق باید صبر داشته باشیم. توکل بر خدا، توسل به ولی خدا و تلاش در راه خدا سه ویژگی طلبه‌ی خوب است. توکل یعنی همیشه، همه جا از همه کس بی‌نیاز شویم. امام رضا(ع) در معنای توکل فرمودند: اعتقاد به خدا و اعتماد به کلام خدا؛ افسوس که بعضی از دوستان به خدا اعتقاد دارند ولی به کلام خدا اعتماد ندارند.
حجت‌الاسلام حسین زاده بیان کرد: در طلبگی باید هدف مقدس باشد و برنامه مشخص باشد. در پاسخ به شبهات تسلط داشته باشیم. تلاش باید برای رضایت خدا و ولی خدا باشد. تلاش کنیم خوب مطالعه کنیم و دین را دسته بندی کنید و به خورد مردم بدهیم. اگر به استاد احترامی نگذارید از طلبگی خیری نمی‌بینید. با استاد خود رفیق شوید تا توفیق عمل به دانسته‌ها پیدا کنید. جلو استاد راه نروید، روی حرفش حرف نزنید و بدون اجازه استاد بلند نشوید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.