مصاحبه با موضوع اعتکاف و نقش مبلغان

مصاحبه با موضوع اعتکاف و نقش مبلغان

مصاحبه با مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) شهرستان گراش خانم زینب فقیهی با هدف آشنایی با اهمیت اعتکاف و نقش مبلغان در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) گراش بررسی شد.
«زینب فقیهی» مدیر مدرسه علمیه الزهراء شهر گراش و استاد دانشگاه اظهار داشت: اعتکاف عبادتی فراگیر و گامی به سوی مسجد شناسی است. اعتکاف در مسجد فرصتی است که انسان‌ها با تمام مشکلات و مشاغل اجتماعی چند روزی از جامعه و مردم جدا شوند و به درون‌گرایی روی آورند. معتکف در فضای روحانی و تقدس مسجد، فرصتی مناسب می‌یابد تا به کاوشی درباره‌ی انگیزه‌ها و روحیات خویش بپردازد و در راستای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.
وی افزود: برای چنین هدفی لازم است مدتی را در گوشه نشینی و دوری از جمعیت به سربرد تا هم شناخت درستی از خودش بدست آورد هم به توانایی‌ها و ناتوانی‌های خود پی‌ببرد. بنابراین لازم است طلاب هم در این برنامه‌ شرکت کنند تا از یک طرف از آن خلوت بهره‌ی کافی را ببرند و از طرفی با اجتماعی که به صورت موقت با آن‌ها زندگی می‌کنند به نشر علوم دینی بپردازند.
زینب فقیهی خاطرنشان کرد: طلابی که فقط به عنوان مبلغ به مساجد می‌روند علاوه بر تبلیغ علوم دین و مشاوره و بیان احکام موقعیت مناسب فراهم است تا جوانان را با حوزه و طلبه ومبلغ آشنا کنند و برای حوزه و پذیرش آن تبلیغ کنند در واقع با حضور طلبه در جمع معتکفین بهترین فرصت برای پاسخ‌گویی به سوالات دینی و اعتقادی فراهم می‌شود؛ خصوصا در روستاها که این موقعیت کمتر برای آن‌ها فراهم است.
وی افزود: از روایت چنین بر می‌آید که پرداختن پیامبر(ص) به این برنامه مقطعی نبوده بلکه ایشان تا پایان عمر بدین شعار الهی اهتمام ویژه‌ای داشتند و مردم نیز همراه وی در مراسم اعتکاف شرکت می‌کردند.
زینب فقیهی بیان کرد: تعداد مبلغان اعزام شده به مساجد شهر و روستاهای اطراف هفده نفر بودند و مشاوره، سخنرانی، احکام، طرح با قرآن در زلال اعتکاف و پاسخگوی به سوالات شرعی از جمله فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در مساجد بود. در ضمن کلیه‌ی برنامه‌های ویژه‌ی سه روز اعتکاف توسط طلاب اعزامی به مساجد بیرون از شهرستان صورت گرفته است

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.